کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست

کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست

کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست؟ علل کم کاری تیروئید چیست؟ علائم هیپوتیروئیدیسم چیست؟ کم کاری تیروئید چه عوارضی دارد؟ چرا تیروئید من کم کار است؟ برای کم کاری تیروئید چه بخوریم؟ نشانه های کم کاری تیروئید در زنان چیست؟ علت بوجود امدن تیروئید کم کار چیست؟ کم کاری تیروئید چند باشد خطرناک است؟ علائم خطرناک تیروئید کم کار چیست؟ آیا درمان کم کاری تیروئید امکانپذیر است؟ و … سوالاتی هستند که در صورت ابتلا به این بیماری احتمالا برای شما پیش خواهد آمد.

ما در این مقاله از سایت مرکز تصویربرداری فوق پیشرفته پزشکی تابناک حداکثر تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم به این دست از سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم اما با این وجود احتمالا با مطالعه این مقاله تعداد دیگری از سوالات وجود دارند که برای شما پیش خواهند آمد که شما به دنبال پاسخ آنها خواهید بود. شما می توانید این سوالات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا یکی از پرسنل مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگو شما باشند.

کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست؟

هورمون های غده تیروئید در بدن تری یدوتیرونین و تیروکسین نام دارند که وظیفه تنظیم مصرف انرژی، تولید گرما و تسهیل رشد در بدن را برعهده دارند. هیپوتیروئیدی یا کم کاری غده تیروئید تنها زمانی در بدن اتفاق می افتد که غده تیروئید نتواند به اندازه نیاز بدن هورمون تولید نماید.

علت کم کاری تیروئید چیست؟

استفاده از برخی از داروهای خاص مانند لیتیوم می تواند منجر به هیپوتیروئیدیسم شود.

درمان پرکاری تیروئید می تواند منجر به کاهش بیش از حد تولید هورمون تیروئید و کم کاری دائمی تیروئید شود.

برداشتن تمام یا قسمت بزرگی از غده تیروئید با جراحی، می‌تواند منجر به کاهش یا توقف تولید هورمون تیروئید شود.

پرتوهایی که برای درمان سرطان‌ های سر و گردن مورد استفاده قرار می گیرند می توانند موجب کم کاری تیروئید شوند.

کمبود ید نیز می‌تواند مسبب کم کاری تیروئید شود، همچنین شایان ذکر است که مصرف بیش از اندازه ید نیز می تواند منجر به تشدید این بیماری شود.

ابتلا به بیماری هاشیموتو نیز منجر به هیپوتیروئیدیسم خواهد شد. این بیماری خود ایمنی به غده تیروئید حمله کرده و باعث التهاب مزمن آن می‌شود که این التهاب منجر به کاهش عملکرد غده تیروئید خواهد شد.

مهم ترین نشانه های تیروئید کم کار چیست؟

یبوست مستمر، ریزش مو مداوم، سقط مکرر جنین، افزایش وزن ناگهانی، احساس خستگی مفرط، از بین رفتن میل جنسی، خارش و خشکی پوست، مشکلات یادگیری و حافظه، شکننده شدن مو ها و ناخن ‌ها و …

کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست

مطالب مرتبط با مقاله کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست

  1. علائم بیماری تیروئید چیست
  2. سونوگرافی تیروئید در تهران
  3. سونوگرافی خوب برای تیروئید
  4. بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید
  5. فوق تخصص نمونه برداری از تیروئید
  6. گره های تیروئید یا ندول سالید چیست
  7. چه زمانی سونوگرافی تیروئید لازم است
  8. بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید در تهران
  9. سونوگرافی تیروئید و پاراتیروئید چگونه است

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *