3 آمادگی باریم انما (عکس رنگی روده بزرگ)

لطفا حتما قبل از انجام باریوم انما موارد زیر را به دقت مطالعه و اجرا نمائید تا عکسبرداری شما با کیفیت بهتر انجام شود.

آمادگی باریم انما (عکس رنگی روده بزرگ) :

1- شب قبل از انجام عکسبرداری شام سبک میل گردد.

2-  ساعت 7 صبح روز عکسبرداری بعد از صبحانه یک شیشه روغن کرچک میل شود و بعد از آن مایعات میل شود. (مانند آب و چای و آبمیوه) تا ساعت 9 صبح و بعد از این ساعت به بعد هیچ چیز دیگری میل نشود.

3- مواد مصرفی زیر را از داروخانه تهیه کرده و روز عکسبرداری با خود به همراه داشته باشید.

  • سه بسته پودر سولفات باریم
  • یک عدد سوند رکتال شماره 25 تا 30 (هر کدام که موجود بود)
  • زیرانداز یکبار مصرف یکعدد

مدارک و سوابق قبلی مرتبط با این بیماری را بهمراه داشته باشید.

زمان تقریبی انجام این عکسبرداری بسته به شرایط بیماران میتواند متفاوت باشد و حدود سه ساعت میباشد، لذا ضمن تشکر از صبر و شکیبایی شما، جهت حضور در کلینیک سر وقت با زمان آزاد تشریف بیاورید.

کلینیک تصویربرداری پزشکی تابناک تمام تلاش خود را در جهت انجام درست تصویربرداری شما با بهترین کیفیت و مراقبت به کار خواهد بست لذا خواهشمند است نظرات و پیشنهادات خود را جهت افزایش ارتقای کیفی امور به شماره واتساپ 09033689000 ارسال بفرمایید.

آمادگی باریم انما (عکس رنگی روده بزرگ) :

باریم انما یا عکس رنگی روده بزرگ، یک تست تشخیصی پزشکی است که به منظور بررسی و تشخیص اختلالات در روده بزرگ استفاده می شود. این تست از طریق مصرف یک ماده انعقادی و تهیه تصاویر رنگی از داخل روده بزرگ انجام می شود.

برای انجام باریم انما، بیمار باید شب قبل از تست رژیم غذایی خاصی را دنبال کند و از مصرف غذا و مایعات در ساعت های قبل از تست خودداری کند. در روز تست، بیمار به یک مرکز پزشکی مراجعه می کند و ماده انعقادی حاوی باریم را مصرف می کند. این ماده در داخل روده بزرگ تجمع می یابد و باعث ایجاد تصاویر رنگی از داخل روده می شود.

تصاویر رنگی حاصل از باریم انما به پزشک کمک می کند تا هر گونه ناهنجاری، التهاب، زخم یا توده مشکوک را در داخل روده بزرگ تشخیص دهد. این تصاویر معمولاً توسط یک پزشک رادیولوژی تحلیل می شوند و نتایج به پزشک مربوطه ارائه می شود. با ما در ادامه مقاله آمادگی باریم انما (عکس رنگی روده بزرگ) همراه باشید.

باریم انما به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر درونی برای بررسی روده بزرگ استفاده می شود. این تست به عنوان جایگزینی برای کولونوسکوپی استفاده می شود، که یک فرآیند جراحی است و نیاز به تهیه بیهوشی دارد. باریم انما به دلیل غیر تهاجمی بودن و صرفه جویی در زمان و هزینه، برای افرادی که نمی توانند یا نمی خواهند کولونوسکوپی انجام دهند، مورد استفاده قرار می گیرد.

باریم انما ممکن است برای بررسی علل مشکلات گوارشی مانند درد شکم، تغییرات در رفتار روده، خونریزی رکتال یا تشنج روده بزرگ استفاده شود. این تست نیز می تواند در بررسی بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند کولیت التهابی، بزرگ شدن غیر طبیعی روده بزرگ یا تشکیل توده های خونی در داخل روده مفید باشد.

اگرچه باریم انما برای بررسی روده بزرگ مفید است، اما ممکن است برخی از عوارض ناخوشایند داشته باشد. ممکن است بعد از تست بیمار احساس تهوع، استفراغ، یا اسهال داشته باشد. در برخی موارد نادر، ممکن است به علت حساسیت به ماده باریم، واکنش آلرژیک ایجاد شود. در صورت وقوع هرگونه عوارض یا ناراحتی پس از باریم انما، باید به پزشک خود اطلاع داده شود.

کلینیک تابناک آماده خدمات رسانی به شما مخاطبان گرامی با بالاترین سطح از کیفیت خدمات می باشد.