عکس رنگی باریم انما در تهران

عکس رنگی باریم انما در تهران

بهترین مرکز برای گرفتن عکس رنگی باریم انما در تهران کجاست ؟ چرا نیاز به انجام این تصویربرداری است ؟ این تصویربرداری پزشکی چه کاربردی دارد ؟ انجام آن چقدر زمان می برد ؟ چه نکاتی را باید پیش از انجام آن رعایت کرد ؟ اگر شما هم به دنبال پیدا کردن پاسخی شفاف و واضح برای این دست از سوالات می باشید ، به شما توصیه می نمایم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.

رادیوگرافی عکس رنگی باریم انما چیست؟

عکس رنگی باریم انما به کمک اشعه ایکس از ناحیه کولون گرفته می‌شود. این تصویر برداری در دو مرحله انجام می‌شود. در این عکس برداری مراجعه کننده باید قبل از انجام تست، محلول باریم سولفات مصرف کند. همان طور که می‌دانید در تصویربرداری باریم به دو روش بلع و تنقیه از محلول باریوم سولفات استفاده می‌شود.

روش بلعیدن به منظور عکس برداری از ناحیه فوقانی دستگاه گوارش و معده استفاده می‌شود. اما برای بررسی وضعیت سلامت روده بزرگ از روش تنقیه (از راه مقعد) از این محلول استفاده می‌گردد. این محلول توسط تکنسین مربوطه از طریق یک لوله بسیار کوچک وارد رکتوم یا همان انتهای روده بزرگ می‌شود. این محلول به منظور جذب اشعه ایکس در ناحیه مورد نظر و مشاهده تصاویر با کیفیت بالا و جزئیات دقیق استفاده می‌شود.

به کمک این تصویربرداری پزشک متخصص می‌تواند احتمال وجود هرگونه بیماری و ناهنجاری را در ناحیه انتهایی روده بزرگ بررسی کند.

دلایل تجویز عکس رنگی

معمولاً این بیماران با شکایت از علائمی همچون درد در روده‌ها نزد پزشک متخصص می‌روند. پزشک مربوطه علاوه بر معاینه فیزیکی به منظور بررسی دقیق ارگان‌های داخلی و ایجاد سرعت در روند تشخیص و درمان، عکس رنگی باریم انما را تجویز می‌کند. این مراجعه کنندگان معمولاً علایمی همچون علایم زیر را دارا هستند:

  1. تغییر در نحوه عملکرد دستگاه گوارش
  2. خونریزی از رکتوم یا روده بزرگ
  3. احساس درد در شکم
  4. اسهال یا یبوست مداوم
  5. کاهش وزن بدون دلیل

این تست به منظور بررسی احتمال وجود بیماری‌ها و ناهنجاری‌های این منطقه انجام می‌شود.  این بیماری‌ها عبارتند از:

  1. احتمال وجود تومورهای خوش خیم مثل پولیپ‌ها
  2. سرطان
  3. بیماری‌های التهابی روده مثل کولیت اولسراتیو و Crohn
  4. انسداد روده بزرگ در کودکان یا Hirschsprung

قبل از انجام این تست احتمال وجود بارداری، هر گونه حساسیت دارویی، یبوست، مصرف دارو و ابتلا به بیماری‌های دیگر را بررسی کنید و به پزشک خود اطلاع دهید.

عکس رنگی باریم انما

مطالب مرتبط با مقاله عکس رنگی باریم انما در تهران :

  1. بهترین مرکز انجام باریم انما
  2. رادیولوژی معده و روده
  3. بهترین مرکز رادیولوژی معده و روده
  4. رادیوگرافی ترانزیت روده ها در تهران
  5. تشخیص انسداد روده با سونوگرافی در تهران
  6. عکس روده کوچک و بزرگ
  7. عکس رنگی از معده و روده
  8. مراکز عکس رنگی معده و روده
  9. فرق عکس رنگی روده با کولونوسکوپی

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله عکس رنگی باریم انما در تهران ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله عکس رنگی باریم انما در تهران :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله عکس رنگی باریم انما در تهران می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *