سونوگرافی تیروئید در تهران

سونوگرافی تیروئید در تهران

سونوگرافی تیروئید در تهران : در سونوگرافی تیروئید و پارائیروئید از امواج صوتی برای تولید یک سری تصاویر از غده تیروئید استفاده می شود که به وسیله آن دکتر رادیولوژیست متوجه شکل و اندازه این غده در بدن می شود ، با توجه به این که تصاویر تولید شده در حین سونوگرافی تصویر در لحظه است ، پزشک از این روش می تواند برای دیگر فعالیت های پزشکی لازم از جمله نمونه برداری تیروئید نیز استفاه نماید.

کم کاری و پرکاری غده تیروئید و یا بیماری هایی مرتبط با آن می توانند سایز و شکل این غده را تغییر داده و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای فرد شوند ، از این رو زمانی که دکتر مشغول به فعالیت در مرکز سونوگرافی تیروئید در تهران ، متوجه آثاری از بیماری های مرتبط با غدد تیروئید در بیمار می شود درخواست انجام این تست را می نماید.

چه زمان نیاز به سونوگرافی تیروئید خواهید داشت؟

بیشتر ندول ها یا گره های تیروئید ، غیرسرطانی هستند و مشکلی ایجاد نمی نمایند. علت ایجاد ندول های تیروئید مشخص نیست ولی اغلب  ندول ها ریشه خانوادگی دارند، یعنی اگر پدر و مادر و یا سایر بستگان درجه یکتان گره تیروئید داشته باشند، به احتمال زیاد بستگان آنها هم دچار این بیماری خواهند شد. همچنین افرادی که در معرض تابش بیش از حد اشعه قرار می گیرند ، بیشتر دچار این بیماری می شوند. لذا با توجه به این که برای بررسی و آنالیز تمامی مشکلات موجود در غده تیروئید از سونوگرافی استفاده می شود در صورتی که یکی از علائم نام برده شده در زیرا را دارید لازم است تا سونوگرافی تیروئید انجام دهید.

علائم تیروئید چیست :

بیشتر گره های تیروئید خیلی کوچک هستند و افراد خودشان نمی توانند انها را پیدا نمایند ، زیرا این ندول ها به راحتی حس نمی شوند و معمولا علامتی ندارند و برای تشخیص آنها نیاز به مراجعه به یک سونوگرافی تیروئید در تهران است اما اگر ندول ها بزرگ باشند، می توان آن را حس کرد و باعث ورم گردن می شوند و فرد علامت دار می شود. مثل موارد یاد شده در زیر :

سخت شدن بلع غذا

تنفس سخت و مشکل

احساس درد در ناحیه گلو و یا گرفتگی گلو

علائم پرکاری تیروئید ( غده تیروئید هورمون زیادی تولید می کند ) : عصبی بودن ، ضربان تند قلب ، تعریق زیاد و یا کاهش وزن شدید

علائم کم کاری تیروئید ( غده تیروئید هورمون کافی تولید نمی کند ) : احساس خستگی یا افسردگی ، مشکلات حافظه ، داشتن یبوست ، خشکی پوست یا احساس سرما

سرطان تیروئید در چه جنسیت و در چه سن سالی شایع تر است ؟

سرطان تیروئید در سنین جوانی و میانسالی شیوع دارد و در خانم‌ها شایع ‌تر از آقایان می باشد. این بدخیمی اگرچه نسبت به سرطان‌های ریه، پستان، پوست و کولون خیلی شایع نمی باشد ، اما جزو سرطان ‌های با شیوع متوسط دسته بندی می شود به نحوی که بروز آن حدود یک در ده هزار نفر در سال برشمرده می شود .

اهمیت سونوگرافی تیروئید در درمان بیماری :

آنچه در مورد تیرویید اهمیت دارد این است که توده‌های بدخیم این غده در صورتی که به موقع تشخیص داده شوند و پروسه درمان آنها بخوبی پیگیری شود. بیمار معمولا عمر طولانی و عادی خواهد داشت. این مساله اهمیت انجام این آزمایش در یک مرکز سونوگرافی خوب را گوشزد می نماید.

آمادگی لازم پیش از انجام سونوگرافی تیروئید :

انجام این تصویربرداری نیاز به هیچ آمادگی قبلی ندارد و لازم نیست تا قبل از انجام آن کار ویژه یا خاصی را انجام دهید، و تنها کافیست یک دست لباس راحت بپوشید و به بهترین سونوگرافی تیروئید در تهران مراجعه نمایید.

سونوگرافی تیروئید در تهران

مطالب مرتبط با مقاله سونوگرافی تیروئید در تهران :

  1. سونوگرافی داپلر تیروئید
  2. شرایط سونوگرافی تیروئید
  3. علائم بیماری تیروئید چیست
  4. سونوگرافی خوب برای تیروئید
  5. مراکز نمونه برداری تیروئید تهران
  6. فوق تخصص نمونه برداری از تیروئید
  7. گره های تیروئید یا ندول سالید چیست
  8. بهترین مرکز نمونه برداری تیروئید تهران
  9. چه زمانی سونوگرافی تیروئید لازم است

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله سونوگرافی تیروئید در تهران ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله سونوگرافی تیروئید در تهران :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله سونوگرافی تیروئید در تهران می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *