بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید

بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید

سونوگرافی تیروئید چیست و ما چگونه می‌توانیم بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید را پیدا نماییم؟

سونوگرافی یا اولتراسوند که توصیه می شود در بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید انجام شود تا نتایج قابل اطمینان تری را به همراه داشته باشد ، یک روش عکس ‌برداری با استفاده از امواج فراصوت است. در حقیقت سونوگرافی یک روش تشخیص کاملاً بدون درد است که در آن با استفاده از امواج فراصوتی که از بدن شما خارج می‌شود ، تصاویری را روی یک صفحه چاپ ، پشت بدن شما ثبت می کنند و در این حالت پزشک شما قادر خواهد بود تا تشخیص دهد که درون بدن شما چه خبر می باشد.

ممکن است شما بیشترین میزان استفاده از سونوگرافی را برای ایجاد تصاویر از جنینی که درون شکم خانم‌ های باردار وجود دارد، دیده باشید. اما از سونوگرافی برای تشخیص ناهنجاری هایی مانند کیست ها، گره ها، تومور های تیروئید نیز استفاده می‌شود که می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. برای مثال کم ‌کاری و یا پرکاری تیروئید می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی روی غده تیروئید شما داشته باشد و عوارض زیادی را برای شما همراه داشته باشد ، لذا پزشک به کمک سونوگرافی تیروئید می‌تواند مشکلات شما را تشخیص دهد تا شاید بتواند در اسرع وقت اقدام به درمان این بیماری ‌ها و مشکلات نمایید.

چرا باید به بهترین مراکز سونوگرافی تیروئید مراجعه کرد؟ امروزه در تهران و سراسر ایران مراکز بسیاری وجود دارند که خدمات مرتبط با سونوگرافی تیروئید انجام می دهند. اما نتایج ارائه شده توسط آن ها کیفیت مناسب برای طی روند درمان توسط بیمار را دچار اخلال می کند. در نتیجه شما بهتر است با تحقیقات در این زمینه به یکی از مراکز معتبر و شناخته شده سونوگرافی تیروئید مراجعه نمایید و روند درمان خود را پیگیری نمایید تا با خیال راحت نتایج را به پزشک خودتان ارجاع دهید و او خیلی دقیق تر بتواند راه حل مناسبی را برای درمان بیماری شما تجویز نماید.

کاربرد سونوگرافی تیروئید چیست؟

به طور کلی سونوگرافی  می‌تواند تمام مشکلات شما را تنها در چارچوب یک عکس به شما نشان دهد و پزشک شما می تواند با استفاده از آن، مشکلات شما را به خوبی تشخیص دهد. لذا سونوگرافی تیروئید زمانی تجویز می‌شود که پزشک شما حس کند که یک ناهنجاری مشخصی در ناحیه تیروئید شما وجود دارد که فقط با آزمایش ‌های خون و آزمایش‌ های دیگر قابل ‌تشخیص نیست و شما نیاز به مراجعه به یکی از بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید دارید تا مشکل ‌تان به صورت واضح مشخص شود. همچنین برای بررسی کم ‌کاری یا پر کاری تیروئید نیز از آزمایش سونوگرافی تیروئید انجام می شود.

توجه نمایید سونوگرافی تیروئید ممکن است که در مواردی به‌ عنوان یک بخش مشخصی از ویزیت بیمار انجام شود ( زیرا در سونوگرافی تیروئید عکس ‌ها به صورت لحظه‌ای چاپ می‌شوند و پزشک شما می‌تواند دقیقاً در همان لحظه اقدام به بررسی مشکلات شما نمایند و از رفت و آمدهای مکرر و از اتلاف زمان شما جلوگیری نماید ) و یا به صورت مجزا در مرکز دیگری توسط پزشک متخصص تصویربرداری صورت بپذیرد.  زیرا سونوگرافی در مراکز سونوگرافی تیروئید که عکس‌های بسیار با کیفیتی را منتشر می‌کند می‌توانند به پزشک شما این امکان را بدهد که با دقت بیشتری بیماری و یا مشکلات شما را تشخیص دهد و به بهتر شدن مشکلات شما کمک شایانی می نماید.

چگونه می توانیم برای سونوگرافی آماده شویم؟

قبل از انجام سونوگرافی تیروئید شما باید هر گونه زیورآلاتی را که دارید در بیاورید زیرا این زیورآلات ممکن است در نتیجه تصویربرداری که از گلوی شما انجام می شود، تاثیرگذار باشند و مسیر را برای عبور امواج صوتی مسدود کنند. سپس ممکن است از شما خواسته شود که لباس ‌های خود را نیز در بیاورید و به پشت دراز بکشید. همچنین ممکن است که برای افزایش کیفیت تصویر پزشک شما ماده خاصی را به شما تزریق نمایند زیرا این کار باعث وضوح تصویر دریافتی می‌شود که سریعاً و بدون درد با استفاده از سوزن انجام می شود.

سونوگرافی تیروئید چگونه انجام می‌شود؟

پس از مراجعه به کلینیک تابناک به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید در تهران ، پزشک سونوگرافی یک بالش زیر سر شما قرار می دهد و از شما می خواهد که گردان خود را به عقب خم کنید تا گردن شما بهتر و واضح تر دیده شود. ممکن است که این وضعیت برای شما کمی سخت باشد و باعث گردن درد شما شود اما توجه نمایید که برای انجام سونوگرافی تیروئید گردن شما باید به صورت کاملاً واضحی مشخص باشد.

همچنین ممکن است در برخی از سونوگرافی از شما خواسته شود که به ‌صورت کاملاً صاف بنشینید و بعد از این که موقعیت شما تثبیت، پزشکی یک ژل روان ‌کننده به گردن شما می مالد تا دستگاه به راحتی روی گردن شما حرکت کند و این ژل در حقیقت تاثیر شگفت انگیزی در روان ‌تر شدن حرکت دستگاه روی گردان شما می‌ گذارد.

بعد از آن پزشک شما یک دستگاه بنام پروب سونوگرافی را روی ناحیه گردن شما قرار می‌دهد و آن را روی گردن شما حرکت می دهد تا تمام گردن شما پوشش داده شود این کار کاملاً به صورت نرم و بدون درد انجام می‌شود و بسیار آسان می‌باشد و به سرعت پایان می‌پذیرد. سپس تصاویر گردن شما روی یک صفحه نمایشگر نمایش داده می‌شود و پزشک شما می‌تواند نتایج را مشاهده نماید و با توجه به آن به شما بگوید که مشکل شما چه می‌تواند باشد. همچنین بد نیست که بدانید انجام سونوگرافی هیچ‌گونه عوارض و خطری برای سلامت انسان ندارند لذا می‌توان در هر تعداد دفعاتی که نیاز است انجام شود.

سونوگرافی چه چیزهایی را نشان می دهد؟

سونوگرافی اطلاعات بسیار زیاد و مفیدی را در اختیار پزشک شما می‌گذرد. برای مثال اطلاعات کاربردی مانند محل دقیق ضایعات، جامد یا مایع بودن ضایعات ، تعداد دقیق ضایعات، وجود مرز میان ضایعات، نحوه گردش خون در ضایعات و شناسایی گواتر جزوه آن دسته از اطلاعاتی قرار می‌گیرند که انجام یک سونوگرافی ساده می‌تواند آن‌ ها را در اختیار پزشک شما قرار دهد.

توجه نمایید که در برخی از اصول گرافیک های سونوگرافی هایی که در بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید انجام می شوند به دلیل کیفیت دستگاه مورد استفاده و دقت بالای پزشک متخصص ، تصاویر ثبت شده ممکن است گره های مشخصی را نشان دهد که نشان‌ دهنده توده‌ های سرطانی هستند. لذا پژوهش ‌های بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفته است و مشخص شده است که تنها یک مورد از هر صد و یازده موردی که به سونوگرافی تیروئید مراجعه می‌کنند دچار سرطان تیروئید می‌باشند و در بقیه موارد تنها گره های مشخصی وجود دارند که با دارو ها حل می‌شوند.

دفعات انجام سونوگرافی و آزمایش های دیگر

در صورتی‌ که در نتیجه تصویربرداری شما هیچ ‌گونه ناهنجاری مشخصی نشان داده نشود معمولا شما نیازی به انجام دوباره این ‌آزمایش‌ ندارید. اما اگر شما کماکان از درد بیماری در رنج باشید آنگاه ممکن است پزشک شما با توجه به نتیجه آزمایش سونوگرافی قبلی از شما بخواهد در کلینیک تابناک به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید در ایران زیر نظر دکتر مجید کاشی سونوگرافی تیروئید خودتان را مجدد انجام دهید.

همچنین اگر پزشک سونوگرافی تیروئید شما را به ‌عنوان بخشی از ویزیت فیزیکی شما انجام داده باشد ممکن است برای اطمینان از نتیجه حاصل شده  از شما بخواهد دوباره به مراکز تخصصی سونوگرافی تیروئید مراجعه داشته باشید. ایضا اگر شما سابقه خانوادگی بیماری تیروئید را دارید ممکن است که پزشک از شما بخواهد که آزمایش‌ های خود را چندین بار تکرار نمایید تا بتواند به خوبی علائم بیماری شما را تشخیص دهد.

چنانچه در نتیجه سونوگرافی شما ناهنجاری‌ های مشخص و واضحی رویت و شناسایی شود، گاهی پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که چندین بار این سونوگرافی‌ را تکرار کنید تا بتواند به‌ صورت دقیق بیماری شما را تشخیص دهد. در این موقعیت ممکن است که شما مجبور باشید هنگام انجام این سونوگرافی ‌ها از انواع مختلف تصویربرداری ها و نمونه ‌برداری‌ های دیگر نیز استفاده کنید تا بیماری تان به صورت دقیق تشخیص داده شود.

همچنین ممکن است علاوه بر انجام بیشتر سونوگرافی پزشک شما بخواهد که از توده ‌های مشکوک درون تیروئید شما نمونه‌برداری انجام شود. به منظور انجام این کار پزشک شما یک سوزن باریک و بلند که استریل شده است را وارد گلوی شما می کند تا مایعات و بافت ‌های درون گلوی شما را آزمایش کند تا متوجه شود که آیا شما دچار سرطان گلو و یا تیروئید هستید یا خیر.

مزایای استفاده از روش سونوگرافی برای تشخیص مشکلات تیروئیدی

پیش‌تر و در رابطه با ویژگی ‌های مختلف و روش ‌های گوناگونی که سونوگرافی تیروئید ممکن است انجام بگیرد صحبت نمودیم. از جمله مزایای این روش می توان به غیر تهاجمی بودن ، بدون تزریق و یا استفاده از سوزن بودن ، دردناک نبودن و بسیار کم ‌هزینه و ارزان بودن ، ایمن بودن و بی نیاز بودن به اشعه ایکس در انجام آن، وضوح بسیار بالای تصاویری که ثبت می‌شود ، لحظه ‌ای و سرعت بالای چاپ تصاویر آن اشاره داشت که این امکان را به پزشک می دهد که بتواند با سرعت هرچه بالاتر بیماری را تشخیص دهد و اقدام به درمان آن نماید.

سونوگرافی تیروئید در چه زمانی انجام می شود

هنگامی که شما دچار مشکلاتی در گلوی خودتان شوید و یا حس بدی را در ناحیه گلو داشته باشید و یا همچنین متوجه شوید که با لمس کردن گلوی شما دچار برآمدگی هایی می باشد و یا حتی اگر برآمدگی هایی را با چشم توانستید روی گلوی خودتان ببینید، حتماً باید به پزشک مراجعه نمایید و در این شرایط احتمال این ‌که پزشک از شما بخواهد که سونوگرافی تیروئید را در مراکز سونوگرافی تیروئید انجام دهید بسیار بالا می‌باشد.

توجه نمایید که پس از این ‌که مشخص شد که آیا شما دچار توده ‌های خوش‌ خیم یا بدخیم در سونوگرافی بودید پزشک شما ممکن است که برای تشخیص این توده ‌ها از روش ‌های دیگری استفاده نماید. روش ‌هایی مانند انجام دوباره سونوگرافی، نمونه‌برداری از نمونه توده، و غیره می‌تواند به راحتی بیماری شما را تشخیص دهد.

اهمیت انجام سونوگرافی تیروئید

تا این‌جای کار شما به طور صد در صد با نحوه انجام سونوگرافی تیروئید در بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید در تهران ( کلینیک تابناک ) زیر نظر دکتر مجید کاشی آشنا شدید و همچنین متوجه شدید که مزایای استفاده از این روش چه می‌باشد و این روش چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد. حال ما می‌خواهیم شما را با اهمیت استفاده از این روش آشنا سازیم.

نادیده گرفتن که هر گونه عارضه‌ای در ناحیه گلوی شما ممکن است مشکلات جبران ناپذیر بعدی را به دنبال داشته باشد. برای نمونه کم‌ کاری، پرکاری، گواتر و سرطان تیروئید، همه این‌ ها مواردی هستند که می‌توانند مشکلات زیادی را در راستای اخلال در سیستم سلامت بدن شما در دراز مدت به همراه داشته باشند. بنابراین اگر شما سلامتی خودتان را دوست داشته باشد، انجام سونوگرافی تیروئید و هزینه آن ‌چندان نباید برایتان اهمیت داشته باشد چرا که انجام این تصویربرداری باعث می‌شود ، شما از سلامتی و یا عدم سلامتی خودتان اطمینان کافی را حاصل فرمایید و در صورت وجود مشکل ، به موقع اقدام به انجام درمان نمایید.

بنابراین اگر شما برای سلامتی خودتان ارزش قائل هستید و قصد انجام سونوگرافی تیروئید را دارید پیشنهاد می کنیم که به مرکز سونوگرافی دکتر کاشی که علاوه بر انجام خدمات سونوگرافی تخصصی تیروئید، بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری و بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین نیز می باشد، مراجعه کنید.

بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید

مطالب مرتبط با مقاله بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید :

  1. سونوگرافی داپلر تیروئید
  2. علائم بیماری تیروئید چیست
  3. سونوگرافی خوب برای تیروئید
  4. مراکز نمونه برداری تیروئید تهران
  5. فوق تخصص نمونه برداری از تیروئید
  6. گره های تیروئید یا ندول سالید چیست
  7. بهترین مرکز نمونه برداری تیروئید تهران
  8. چه زمانی سونوگرافی تیروئید لازم است
  9. سونوگرافی تیروئید چه زمانی انجام می شود

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

2 دیدگاه ها

  • بامداد, 29 آبان, 1401 @ 12:57 ب.ظ پاسخ

    خواستم از رفتار خوب پرسنل و دکتر مجموعه ازتون تشکر کنم هم خیلی کار بلد و سریع بودند هم اخلاق خوبی داشتند همیشه موفق و پیروز باشید

    • کلینیک تابناک, 6 آذر, 1401 @ 8:41 ق.ظ پاسخ

      سلام بامداد عزیز
      بسیار خرسندیم که خدمات مجموعه ما مورد رضایت شما قرار گرفته است.
      شاد، سلامت و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *