انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن

انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن

انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن چیست؟ بهترین مرکز سونوگرافی حاملگی در تهران کجاست؟ ویژگی های یک مرکز سونوگرافی حاملگی خوب چیست؟ آیا سونوگرافی حاملگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟ هزینه انجام سونوگرافی حاملگی با بیمه چقدر است؟ چطور یک کلینیک سونوگرافی حاملگی خوب در تهران پیدا نماییم؟ سونوگرافی حاملگی در تهران کجا بریم؟ سونوگرافی حاملگی چیست و چه کاربردی دارد؟ سونوگرافی حاملگی چطور انجام می شود؟ آمادگی های لازم برای انجام سونوگرافی حاملگی چیست؟ چه کسانی باید سونوگرافی حاملگی انجام دهند؟ آیا سونوگرافی حاملگی عوارض دارد؟ و …

سوالاتی هستند که تلاش داریم در این مقاله از سایت مرکز تصویربرداری فوق پیشرفته تابناک به آنها پاسخ دهیم. شایان ذکر است شما عزیزان از طریق تماس با بخش پذیرش کلینیک و یا ثبت پرسش در بخش نظرات پایین همین صفحه می توانید پاسخ سایر سوالاتی که در این مقاله به آنها اشاره ای نشده را دریافت نمایید.

انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن

سونوگرافی در دوران حاملگی یکی از مهمترین ابزارهای تشخیصی برای بررسی سلامت جنین و مادر است. انواع سونوگرافی در دوران حاملگی شامل سونوگرافی ترانس‌آبدومینال، سونوگرافی ترانس‌واژینال، سونوگرافی داپلر رنگی، سونوگرافی ۳ بعدی و سونوگرافی ۴ بعدی هستند.

سونوگرافی ترانس‌آبدومینال با استفاده از یک سنسور صوتی بر روی شکم مادر انجام می‌شود و برای بررسی جنین، پلاکنتا، مقدار مایع آمنیوتیک و مشکلاتی مانند نارسایی رشد جنین و اختلالات ساختاری جنین استفاده می‌شود.

سونوگرافی ترانس‌واژینال با استفاده از یک سنسور صوتی کوچک و قابل حمل بر روی واژن مادر انجام می‌شود و برای بررسی جنین در هفته‌های اولیه بارداری، تشخیص ناهنجاری‌های جنین، تشخیص سن جنین و تشخیص مشکلاتی مانند نارسایی رحمی و پلاکنتا استفاده می شود.

سونوگرافی داپلر رنگی برای بررسی جریان خون در سرخرگ‌ها و وریدها استفاده می‌شود و می‌تواند به تشخیص مشکلاتی مانند نارسایی رحمی، نارسایی قلبی جنین و اختلالات خون رسانی کمک کند.

سونوگرافی ۳ بعدی و ۴ بعدی برای بررسی ساختار جنین و تشخیص ناهنجاری‌های جنین استفاده می‌شود. سونوگرافی ۳ بعدی تصاویر سه بعدی از جنین را نشان می‌دهد و سونوگرافی ۴ بعدی تصاویر سه بعدی را به صورت متحرک نشان می‌دهد.

با توجه به کاربردهای مختلف سونوگرافی در دوران حاملگی، این ابزار تشخیصی بسیار مهم و حیاتی است و به پزشکان کمک می‌کند تا سلامت جنین و مادر را در طول دوران بارداری بررسی کنند و در صورت وجود مشکلات، به موقع اقدامات لازم را انجام دهند. با ما در ادامه مقاله انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن همراه باشید.

ویژگی های یک کلینیک سونوگرافی بارداری خوب چیست؟

کلینیک تابناک از بهترین مراکز انجام سونوگرافی بارداری تهران می باشد. کلیه خدمات مانیتورینگ این کلینیک با پیشرفته ترین دستگاه های تصویربرداری پزشکی که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی کارشناسان متخصص قرار می گیرند در محیطی بسیار تمیز و پاکیزه تحت پوشش انواع بیمه نامه های پایه و تکمیلی به مراجعه کنندگان گرامی، با بالاترین سطح از کیفیت خدمات ارائه می گردد. هدف کارکنان این مرکز از ارائه خدمات منظم و سر ساعت، بهبود سلامت جسمانی و روانی شما مراجعه کنندگان گرامی می باشد.

انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن

مطالب مرتبط با مقاله انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن

  1. تشخیص حاملگی مولار با سونوگرافی در تهران
  2. انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن
  3. حاملگی مولار یا پوچ چیست؟
  4. علائم حاملگی خارج رحمی چیست
  5. ارتباط طول دهانه رحم با سن حاملگی
  6. برنامه غذایی مناسب در دوران حاملگی
  7. رژیم غذایی مناسب برای دوران بارداری
  8. سونوگرافی بارداری nt
  9. بهترین مرکز سونوگرافی بارداری

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله انواع سونوگرافی در دوران حاملگی و کاربرد آن می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *