نحوه گرفتن عکس opg دندان

نحوه گرفتن عکس opg دندان

نحوه گرفتن عکس opg دندان !!! یکی از رایج ترین و دقیق ترین روش های تشخیصی است که بسیاری از دندانپزشکان آن را تجویز می نمایند. این عکس می تواند به منظور بررسی تمامی بیماری های دندانی، ناهنجاری های فک، شکستگی دندان و فک، آبسه دندانی، آسیب های استخوانی و … مورد استفاده قرار بگیرد. در رادیوگرافی دندان با دستگاه OPG از اشعه ایکس استفاده می شود. اما میزان این اشعه بسیار کم بوده و هیچ آسیبی را متوجه بافت های دندانی و لثه نمی کند.

نحوه گرفتن عکس opg دندان !!!

برای تهیه عکس OPG بیمار روبروی دستگاه می ایستد و چانه خود را روی قسمت لبه دستگاه تنظیم می نماید. سپس دندانپزشک دستگاه را روی گونه بیمار تنظیم می نماید. زمانی که دستگاه به درستی تنظیم شد، دستگاه را روشن می نماید و با تابش اشعه ایکس، دستگاه شروع به اسکن دندان ها می کند.

این عکس برداری در کوتاه ترین زمان ممکن (10 تا 20 ثانیه) و بدون هیچ گونه درد و ناراحتی انجام می شود. از طرفی استفاده از این دستگاه هیچ خطری را متوجه بیمار نمی کند. این عکس برداری بسیار کم هزینه بوده و در عین حال تصاویر واضح و دقیقی را در اختیار دندانپزشک قرار می دهد. البته دقت و مهارت دندانپزشک در نحوه گرفتن عکس opg ( پرتونگاری پانورامیک ) در میزان کیفیت عکس بسیار موثر است.

در زمان های گذشته دندانپزشکان برای اینکه بتوانند ناهنجاری های لثه و یا میزان پوسیدگی دندان ها را تشخیص دهند، مجبور بودند از سی تی اسکن استفاده نمایند. که علاوه بر هزینه بالا، تصاویر دقیق و شفافی را در اختیار آن ها قرار نمی داد. اما با پیشرفت تکنولوژی دیجیتال و اختراع دستگاه های رادیوگرافی، دندانپزشکان توانستند با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن از دندان بیمار عکس تهیه نمایند. که این عکس ها جزئیات را به خوبی نمایش داده و به بهبود فرایند درمان دندان بیمار، بسیار کمک کرده است.

نحوه گرفتن عکس opg دندان

مطالب مرتبط با مقاله نحوه گرفتن عکس opg دندان :

  1. پانورکس دندان
  2. عکس دندان opg
  3. عکس رادیوگرافی دندان
  4. انواع عکس دندان و کاربردهای آن
  5. عکس از دندان های شیری و دائمی
  6. عکس از دندان های پوسیده و خراب
  7. انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن
  8. رادیولوژی و عکسبرداری دندان در تهران
  9. عکس رادیولوژی دهان و دندان در تهران

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله نحوه گرفتن عکس opg دندان ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله نحوه گرفتن عکس opg دندان :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله نحوه گرفتن عکس opg دندان می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *