انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن

انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن

انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن چیست؟ بهترین مرکز رادیوگرافی دندان در تهران کجاست؟ ویژگی های یک مرکز رادیوگرافی دندان خوب چیست؟ آیا رادیوگرافی دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟ هزینه انجام رادیوگرافی دندان با بیمه چقدر است؟ چطور یک کلینیک رادیوگرافی دندان خوب در تهران پیدا نماییم؟ رادیوگرافی دندان در تهران کجا بریم؟ رادیوگرافی دندان چیست و چه کاربردی دارد؟ رادیوگرافی دندان چطور انجام می شود؟ آمادگی های لازم برای انجام رادیوگرافی دندان چیست؟ چه کسانی باید رادیوگرافی دندان انجام دهند؟ روش انجام رادیوگرافی دندان چگونه است؟ و …

سوالاتی هستند که تلاش داریم در این مقاله از سایت مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک به آنها پاسخ دهیم. شایان ذکر است شما عزیزان از طریق تماس با بخش پذیرش کلینیک و یا ثبت پرسش در بخش نظرات پایین همین صفحه می توانید پاسخ سایر سوالاتی که در این مقاله به آنها اشاره ای نشده را دریافت نمایید.

رادیوگرافی دندان و انواع آن؟

رادیوگرافی دندان یکی از روش‌های سریع و دقیق برای تشخیص آبسه دندان، پوسیدگی دندان، نقایص فک و تمام ناهنجاری‌های آن است. انواع رادیوگرافی پری آپیکال دندان شامل رادیوگرافی داخل دهانی، رادیوگرافی بزرگ (پانورامیک)، رادیوگرافی بایت وینگ، رادیوگرافی اکلوزال، رادیوگرافی توموگرافی و سیالوگرافی هستند. با ما در ادامه مقاله انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن همراه باشید.

رادیوگرافی داخل دهانی جزئیات کمتری را به نمایش می‌گذارد و برای تشخیص پوسیدگی‌ها و ناهنجاری‌های دندان روش مناسبی نیست.

رادیوگرافی بزرگ (پانورامیک) تصویر کلی از دندان‌ها، تعداد آنها، وضعیت ریشه‌ها، استخوان اطراف دندان‌ها، وجود دندان‌های نهفته و ریشه‌های باقیمانده را فراهم می‌آورد.

رادیوگرافی بایت وینگ یک روش رایج بوده که در آن دندان‌پزشک می‌تواند دندان‌های دو پایه، دندان‌های مولر (شامل دندان‌های عقبی)، و جزئیات دندان‌های بالا و پایین یک سمت دندان را مشاهده کند.

رادیوگرافی اکلوزال نشان دهنده سطح اکلوزال دندان‌هاست و رشد و جایگاه دندان‌های کودکان را نشان می‌دهد.

رادیوگرافی توموگرافی یک لایه و یا برش خاص از دهان را نشان می‌دهد و باقی لایه‌ها را تار می‌کند.

در روش سیالوگرافی تابش اشعه ایکس به صورت رنگی بوده و جزئیات به خوبی به نمایش گذاشته می‌شوند.

انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن؟

کاربردهای رادیوگرافی دندان شامل تشخیص آبسه دندان، پوسیدگی دندان، نقایص فک و دندان و انواع ناهنجاری‌ها و آسیب‌های دیگر است. این روش برای بررسی جزئیات استخوان‌های صورت، مشاهده وضعیت دنده‌های تحت فشار، تحت نظر داشتن پیشرفت و رشد دندان‌ها و همچنین ناهنجاری‌های پیش آمده، تشخیص مشکلات دندان و فک و همچنین رابطه بین آنها، بررسی استخوان‌های صورت، تشخیص مشکلات احتمالی بین دندان‌ها و فک‌ها و مفصل گیجگاهی و یا دیگر استخوان‌های صورت استفاده می‌شود. همچنین، رادیوگرافی دندان ممکن است به منظور بررسی اندازه و جایگاه قرارگیری ایمپلنت‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و به جراح کمک می‌کند تا از پیچیدگی‌های محتمل قبل و بعد از عمل جراحی جلوگیری کند.

برای رادیوگرافی دندان کجا مراجعه کنم؟

رادیوگرافی دندان در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک زیر نظر بهترین متخصصین رادیوگرافی دندان ایران با مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری پزشکی با بالاترین دقت انجام می شود. خوانندگان محترم این مقاله در صورت نیاز به رادیوگرافی دندان می توانند با کلینیک تابناک جهت تعیین وقت قبلی تماس بگیرند و یا در صورت داشتن هرگونه سوال با همکاران ما مشورت نمایند.

انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن

مطالب مرتبط با مقاله انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن :

  1. پانورکس دندان
  2. عکس دندان opg
  3. عکس رادیوگرافی دندان
  4. رادیوگرافی پری اپیکال چیست
  5. نحوه گرفتن عکس opg دندان
  6. عکس از دندان در دوران بارداری
  7. انواع عکس دندان و کاربردهای آن
  8. رادیولوژی و عکسبرداری دندان در تهران
  9. رادیولوژی پانورکس یا پانورامیک در تهران

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله انواع رادیوگرافی دندان و کاربردهای آن می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *