غربالگری اول مهمتره یا دوم

غربالگری اول مهمتره یا دوم

غربالگری اول مهمتره یا دوم؟ انجام این غربالگری ها چقدر زمان می برد ؟ چه نکاتی را باید پیش از انجام هر دو غربالگری رعایت کرد ؟ این تصویربرداری پزشکی چه کاربردی دارد ؟ چرا نیاز به انجام این غربالگری است ؟ ویژگی های یک کلینیک سونوگرافی خوب برای انجام این تصویربرداری پزشکی چیست ؟ به شما پیشنهاد می نماییم جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این موضوع با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. مطمئن باشید از مطالعه این مقاله پشیمان نخواهید شد.

پاسخ به پرسش غربالگری اول مهمتره یا دوم؟

غربالگری اول مهمتره یا دوم ؟ این سؤالی است که بسیاری از مادران باردار می‌پرسند. اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید در موارد زیر باید حتماً غربالگری‌ها را انجام دهید:

  1. اگر سن شما از 35 سال بالاتر است.
  2. اگر سابقه خانوادگی در ناهنجاری‌های مادرزادی داشته‌اید.
  3. اگر دارای یک فرزند با اختلالات مادرزادی هستید.
  4. اگر قبل از بارداری مبتلا به دیابت نوع یک باشید.
  5.  اگر داروهای خاصی طی بارداری مصرف کرده‌اید.
  6. اگر گروه خونی شما منفی است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که تنها در 2 تا 3 درصد نوزادانی که از این مادران متولد می‌شوند، مشکلات و اختلالات مادرزادی وجود دارد؛ بنابراین نگران نباشید و بدانید این تست‌ها همواره برای متولد شدن نوزادانی سالم است. برای انجام غربالگری‌‌های تشخیصی عادی دو نوبت پیشنهاد می‌شود، غربالگری سه ماهه اول بارداری و غربالگری سه ماهه دوم بارداری.

غربالگری سه ماهه اول بارداری حدود هفته 12 بارداری انجام می‌شود. این غربالگری به منظور تشخیص ناهنجاری‌های کروموزومی مثل سندرم داون و اختلالات جنین انجام می‌شود. در بسیاری از موارد به منظور جلوگیری از تولد نوزاد ناقص ختم بارداری اعلام می‌شود. علاوه بر این به کمک این تست چند قلویی، تاریخ دقیق زایمان هم پیش بینی می‌شود. در صورتی که نتایج این تست نگران کننده باشد مادران باردار به انجام آزمایشات دیگری ارجاع داده می‌شوند.

غربالگری سه ماهه دوم بارداری در حدود هفته بیستم بارداری انجام می‌شود. در این غربالگری اختلالات موجود در ساختار و عملکرد اعضای بدن جنین به دقت بررسی می‌شوند. اغلب این اختلالات به کمک دارو قابل درمان هستند. د راین تست چهار هورمون استریول– اینهیبین آ – HCG – آلفا فیتو پروتیین بررسی می‌شود. اگر سطح هر چهار هورمون نرمال باشد جنین سالم و فاقد اختلالات و بیماری‌های مذکور خواهد بود.

همان طور که می‌بینید انجام هر دو غربالگری اهمیت دارد و نمی‌توان گفت غربالگری اول مهمتره یا دوم بنابراین هیچ یک را نباید حذف کرد. در هر مرحله مواردی بررسی و از به دنیا آمدن نوزادی با نواقص جسمانی جلوگیری می‌شود.

غربالگری اول مهمتره یا دوم

مطالب مرتبط با مقاله غربالگری اول مهمتره یا دوم :

  1. غربالگری اول بارداری
  2. غربالگری دوم بارداری
  3. دقت تشخیص بررسی های غربالگری
  4. غربالگری اول بارداری کی انجام میشود
  5. غربالگری دوم بارداری کی انجام میشود
  6. بهترین زمان انجام غربالگری دوم بارداری
  7. غربالگری ناهنجاری جنین در دوران بارداری
  8. بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری
  9. بهترین زمان انجام سونوگرافی غربالگری دوم

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله غربالگری اول مهمتره یا دوم ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله غربالگری اول مهمتره یا دوم :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله غربالگری اول مهمتره یا دوم می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *