بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری

بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری

سونوگرافی چیست و با چه هدفی انجام می شود و چگونه می توانیم بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری را پیدا نماییم؟ سونوگرافی معمولاً در مراحل مختلف بارداری تجویز می شود اما سونوگرافی مربوط به مرحله غربالگری بارداری در بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری معمولا برای مادرانی که در مراحل اولیه بارداری هستند تجویز می شود‌. در حقیقت این سونوگرافی غالبا پس از هفته یازدهم بارداری ( بین هفته یازدهم الی سیزدهم بارداری ) و هنگامی که اندازه جنین بین چهل و پنج تا هشتاد و چهار میلی متر می باشد قابل انجام است و نتایج حاصل از آن نتایج واقعی و قابل اعتمادی می‌باشد. بنابراین در این بازه زمانی توسط پزشک به مادران باردار توصیه می شود.

در این غربالگری مشکلاتی مانند تریزومی بیست و یک یا سندرم داون، تریزومی هجده، تریزومی سیزده، مشکلات قلبی جنین، و مشکلات کروموزومی به طور کامل بررسی می‌شود و در صورت وجود هرگونه مشکلی پزشک آن را به اطلاع مادر می‌رساند تا برای درمان اقدام نماید. پس از انجام سونوگرافی غربالگری در مراکز مربوطه در صورتی که شرایط جنین و شرایط مادر هر دو طبیعی باشد آزمایش های دابل مارکر توسط پزشک درخواست می شود. در این نوع غربالگری ‌ها بر اساس سونوگرافی و همچنین آزمایش‌ هایی که پزشک از مادر و جنین می‌گیرد درصد ریسک سندرم داون و همچنین تریزومی ‌ها و مشکلات کروموزومی در جنین به طور کامل مشخص می شود.

نکاتی در رابطه با سونوگرافی غربالگری بارداری و یا ان تی

واژه ان تی نیز نام دیگر سونوگرافی غربالگری می باشد که از یک لغت انگلیسی گرفته شده‌ است. توجه نمایید که بر اساس میزان مایعی که زیر پوست گردن جنین جمع شده است عدد ان تی تعیین می‌شود که می‌تواند نتایج بیماری‌ هایی که در پاراگراف قبل برای شما عرض کردیم را برای پزشک مشخص نمایند.

در این سونوگرافی باید حداکثر میزان ضخامتی که میان گردن این نوزاد و همچنین پوست مادر قرار دارد به صورت دقیق اندازه‌ گیری شود. توجه نمایید که این اندازه‌ گیری بین بافت پوست مادر و همچنین بافت نرم مهره‌ های گردن نوزاد باید در پوزیشن های بسیار مناسبی و با دقت فراوانی اندازه ‌گیری شود. همچنین پزشک سونوگراف، باید عدد تعیین شده را با دقت بسیار بالایی به پزشک گزارش دهد.

چرا که ان تی عدد بسیار مهمی باشد زیرا در تصمیم ‌گیری ‌های پزشک برای تفسیر نتیجه سونوگرافی بسیار مهم و حساس می‌باشد. یکی از مهم‌ ترین مزایای سونوگرافی غربالگری بارداری در کلینیک تابناک به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری زیر نظر دکتر مجید کاشی نسبت به سایر مراکز همکار دقت بالا در محاسبه و گزارش همین عدد به پزشک می باشد.

در سونوگرافی عدد ان تی باید چقدر باشد؟

اگر سونوگرافی غربالگری بارداری در بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری با دقت بسیار بالای انجام شود میزان فضای خالی بین پوست مادر و گودی گردن نوزاد باید زیر دو و نیم باشد. توجه نمایید در صورتی که مقدار این عدد بیشتر از دو و نیم باشد مادر و جنین نیاز به پیگیری ‌های بیشتری دارند و درمان ‌های بیشتری باید برای آن‌ ها صورت گیرد و همچنین پزشک آن ‌ها باید بیشتر پیگیر حال آن‌ ‌ها شود‌.

بد نیست به این نکته نیز توجه داشته باشید که بیشتر بودن عدد ان تی لزوما دلیلی بر مشکل‌دار بودن نوزاد نیست. چرا که میان پوست مادر و گردن نوزاد ، مایع همیشه وجود دارد. اما در جنین‌ هایی که دچار سندروم داون هستند مقدار المان فضا بیشتر می باشد و انجام این سونوگرافی در مراکز سونوگرافی غربالگری بارداری می‌تواند سندرم دان بودن جنین را تایید و یا رد نماید. پس در نتیجه اگر این عدد بالاتر از دو و نیم باشد، جنین و مادر هر دو نیاز به بررسی‌ های بیشتری دارند.

شرایط و هزینه سونوگرافی غربالگری بارداری

برای انجام سونوگرافی غربالگری در  کلینیک تابناک به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری ، مادر باید همکاری بسیار خوبی با پزشک داشته باشد. چرا که مدت زمانی که طول می‌کشد تا این سونوگرافی انجام شود بستگی به شرایط مختلفی دارد. که همکاری مادر با پزشک می تواند به هر چه بهتر و سریعتر انجام شدن آن کمک شایانی نماید.

برای انجام سونوگرافی غربالگری بارداری مادر باید ابتدا به پشت دراز بکشد و با دقت بسیار بالایی هر توصیه و پوزیشنی پزشک از او می‌خواهد، را انجام دهد. همچنین جنین در شکم مادر باید هیچ ‌گونه حرکتی نداشته باشد و پوزیشن بسیار مناسبی داشته باشد، تا پزشک بتواند برای اندازه ‌گیری ان تی از جنین عکس‌ های مناسبی بگیرد. پس شرایط باید کاملاً مساعد و بی‌ حرکت باشد تا پزشک بتواند به صورت دقیق ان تی را اندازه بگیرد.

انجام سونوگرافی ان تی در تمام مراکز خصوصی امکانپذیر است. همچنین در برخی از مراکز دولتی و بیمارستان ‌ها نیز آزمایش غربالگری و سونوگرافی غربالگری دوران بارداری از مادران گرفته می شود. در مراکز دولتی هزینه سونوگرافی غربالگری بارداری مبلغی حدود صد الی صد و پنجاه هزار تومان می باشد و در مراکز خصوصی و در میان بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری این مبلغ بین سیصد تا پانصد هزار تومان متغیر می باشد( با توجه به زمان رویت این نوشته توسط شما مبالغ فوق ممکن است اعتباری نداشته باشد ).

بنابراین می توان نتیجه گرفت این اختلاف قیمت ناچیز ارزش به خطر انداختن جان یک انسان را ندارد زیرا سونوگرافی غربالگری دوران بارداری باید با دقت بسیار بالایی توسط یک پزشک با تجربه ، با دقت و حوصله بسیار زیادی انجام شود تا سلامت جنین تضمین شود.

چه موارد دیگری بجز مواردی که گفته شد در این مرحله از سونوگرافی نشان داده می شود؟

علاوه بر مواردی که گفتیم در این سونوگرافی تیغه بینی جنین با اندازه مشخص و دقیقی مشاهده می شود. یکی از مشخصه‌ هایی که بچه ‌های سندروم داون نسبت به بچه ‌های معمولی دارند این است که صورت آنان معمولاً پهن تر از صورت بچه های معمولی می باشد و همچنین صورت آنان بزرگ ‌تر از بدن آن ‌ها می باشد. این افراد بینی کوچک‌ تری نسبت به افراد دیگر دارند و با این روش پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا جنین به سندرم داون مبتلا است یا نه و چند درصد امکان دارد که این جنین جزو بچه ‌های سندروم داونی باشد.

مطالعات بسیار زیادی در این زمینه انجام‌ شده است و مشخص شده‌است که حدود شصت تا هفتاد درصد از جنین‌ هایی که به سندروم داون و همچنین پنجاه و پنج درصد از جنین‌ هایی که به تریزومی مبتلا هستند تیغه بینی در این گونه جنین‌ ها اصلاً مشاهده نمی‌شود و اگر مشاهده شود نیز بسیار کوتاه‌ تر و کوچک ‌تر از بچه ‌های معمولی می باشد.

توجه نمایید که درست همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم تیغه بینی اگر دیده نشود اصلاً موضوع نگران‌ کننده‌ای نیست و ممکن است که دستگاه ‌ها و مشکلات مختلفی دست ‌به‌ دست هم داده باشند تا در سونوگرافی این تیغ مشاهده نشود، پس در نتیجه پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که مجدداً در هفته شانزدهم بارداری خودتان سونوگرافی نمایید تا مطمئن شوید که آیا جنین شما دچار سندروم دان می باشد یا خیر.

در نتیجه با توجه به نکاتی که گفتیم ممکن است در برخی از سونوگرافی ‌ها اولیه تیغه بینی ذکر نشود که جای هیچ نگرانی نیست. اما اگر در هفته شانزدهم بارداری به بعد نیز تیغه های بینی جنین دیده نشود نگران کننده می باشد و مادر و جنین نیازمند اقدامات تهاجمی می باشند‌.

بیماری ‌های دیگری که در سونوگرافی غربالگری بارداری مشخص می شود

علاوه بر نکاتی که گفتیم انجام سونوگرافی غربالگری بارداری در  کلینیک تابناک به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری زیر نظر دکتر ، بیماری ‌های دیگری را نیز در جنین مشخص می‌کند که ما در ادامه به بررسی آن ‌ها برای شما خواهیم پرداخت. برای نمونه جریان غیر طبیعی داکتوس ونوس یکی از مواردی می‌باشد که در این سونوگرافی به دقت بررسی می شود.

مجرای وریدی جنین که در اصطلاحات علمی به آن داکتوس ونوس می‌گویند مسیری می‌باشد که از طریق آن خون اکسیژن‌ دار از ورید نافی دریافت می‌شود و به بدن جنین منتقل می شود. اگر این جریان غیر طبیعی باشد جنین دچار بیماری جریان غیر طبیعی داکتوس ونوس خواهد بود که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی مانند نقایص کروموزومی و همچنین مشکلات قلبی فراوانی را برای جنین به وجود بیاورد که این مورد نیز در سونوگرافی ان تی و سونوگرافی غربالگری بارداری برای مادر انجام می شود.

نارسایی دریچه تریکوسپید جنین یکی دیگر از مواردی است که در سونوگرافی غربالگری بارداری بررسی و مشخص می شود. تریکو سفید یکی از دریچه ‌های قلبی نام دارد که میان دهلیز و بطن قلب جنین قرار دارد. توجه نمایید که شیوع این بیماری که به آن تریکو سپید و یا تی آر نیز گفته می شود در جنین هایی که دارای بیماری سندروم داون هستند در سه ماه اول بارداری بسیار فراوان ‌تر از جنین ‌های نرمال می باشد.

اگر در سونوگرافی غربالگری بارداری در قلب جنین این مشکل دیده شود و در سونوگرافی ذکر شود که جنین ممکن است دارای نارسایی دریچه تریکوسپید باشد، مادر و جنین نیاز به بررسی ‌های دقیق ‌تر و پیگیری ‌های بیشتری خواهند داشت. همچنین توجه نمایید که در هفته هجدهم بارداری حتماً باید اسکن اکوی قلب جنین نیز بررسی شود تا مشکلات دیگری که ممکن است برای جنین به وجود بیاید بررسی شود.

پیش‌تر نیز ما گفتیم که اگر در سونوگرافی غربالگری بارداری عدد ان تی پایین ‌تر از دو و نیم باشد و همچنین نتیجه آزمایش‌ های مختلفی مانند آزمایش دابل مارکر از نظر پزشک کاملاً مساعد باشد یک غربالگری دیگر در هفته پانزدهم بارداری توسط پزشک خواسته می‌شود تا مشخص شود که آیا  شرایط جنین به طور کامل مساعد می باشد و یا خیر. بد

نیست بدانید اگر این عدد بالاتر از سه باشد پزشک پیشنهاد می‌دهد که تست های بیشتری انجام شود که این تست ها ممکن است سقط جنین را نیز به ‌همراه داشته باشد و این تست‌ ها تنها تست هایی هستند که می‌توانند مشکلات کروموزومی جنین را کاملاً واضح و به طور صد در صدی به اطلاع مادر برسانند.

توجه نمایید که انجام سونوگرافی غربالگری بارداری در بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری بسیار مهم می باشد و باعث می‌شود که خیال شما از هر لحاظی راحت ‌تر باشد. شما می‌توانید برای انجام این آزمایش به یکی از بهترین مراکز سونوگرافی غربالگری بارداری در تهران که علاوه بر انجام خدمات سونوگرافی، بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید و همچنین بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین می باشد مراجعه فرمایید.

توجه داشته باشید که انجام سونوگرافی غربالگری بارداری بسیار مهم می‌باشد و از مراحل پایه و اولیه زیر نظر گرفتن مادر می باشد. بنابراین شما نباید به هیچ عنوان انجام این غربالگری را پشت گوش بیندازید و حتماً در زمان مناسبی اقدام به انجام این سونوگرافی نمایید تا خدای نکرده در صورت بروز هرگونه مشکلی اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان انجام نمایید تا از آسیب رسیدن بیشتر به شما و جنینتان جلوگیری شود و دوران بارداری خوبی را پشت سر بگذارید.

بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری

مطالب مرتبط با مقاله بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری :

  1. غربالگری اول بارداری
  2. غربالگری دوم بارداری
  3. غربالگری اول مهمتره یا دوم
  4. دقت تشخیص بررسی های غربالگری
  5. غربالگری اول بارداری کی انجام میشود
  6. غربالگری دوم بارداری کی انجام میشود
  7. بهترین زمان انجام غربالگری دوم بارداری
  8. غربالگری ناهنجاری جنین در دوران بارداری
  9. بهترین زمان انجام غربالگری دوم بارداری چه زمانیست

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *