جدول وزن جنین در هفته های مختلف بارداری

جدول وزن جنین در هفته های مختلف بارداری

جدول وزن جنین را از کجا می توان پیدا کرد ؟ آیا این جدول قابل استناد برای وزن تمام نوزادان می باشد ؟ بررسی وزن جنین برعهده چه کسی هست ؟ جنین با کمبود یا اضافه وزن مواجه است چطور می توان آن را برطرف کرد ؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم تا همزمان با قرار دادن جدول مستند برای وزن جنین ، تا جای ممکن راهنمایی های لازم برای کنترل وزن جنین در دوران بارداری را به شما انجام دهیم ، بنابراین پیشنهاد می نمایم با ما در ادامه این مطلب همراه باشید ، مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید.

طبیعتا در طول دوران بارداری از زمان تشکیل لقاح تا زمان تولد نوزاد، جنین در حال رشد در بدن مادر است. بنابراین در هفته های مختلف بارداری وزن جنین نیز تغییر خواهد کرد. به طور مثال در حالت میانگین وزن جنین در هفته 40 بارداری حدود 3 کیلو و نیم می باشد. شاید در حالت طبیعی دانستن وزن جنین از اهمیت خاصی برخوردار نباشد. اما از آنجایی که کم و یا زیاد بودن وزن جنین نسبت به وزن نرمال می تواند منجر به بیماری های مادرزادی هنگام تولد نوزاد شود. جدول وزن جنین در طول دوران بارداری تشکیل می شود و روند رشد جنین در آن یادداشت می شود.

برای مثال در صورتی که جنین از وزن بسیار کمتری نسبت به وزن نرمال برخوردار باشد، پزشک با استفاده از روش های دارویی و یا تغذیه ای به وزن گیری جنین کمک می نماید. زیرا در صورتی که این روند رشد بسیار کند باشد، احتمال مرگ نوزاد و یا نیاز به دستگاه جهت زنده ماندن وجود خواهد داشت.

نحوه بررسی جدول وزن نوزاد

با توجه به میانگین وزن نرمال دختران و پسرانی که متولد می شوند، یک جدول رشد برای هر دو جنسیت به صورت میانگین وزن، قد و نمودار رشد نرمال تعریف شده است. معمولا با در اختیار داشتن این جدول می توانید وزن جنین را بر اساس سونوگرافی های انجام شده خود تخمین بزنید.

معمولا بر اساس این جدول پزشک با بررسی سونوگرافی شما و وزن معمول جنین در هفته ای که سونوگرافی انجام شده است، طبیعی بودن و یا غیرطبیعی بودن وزن جنین را ارزیابی می نماید. سپس در صورت نیاز به منظور کاهش وزن جنین و یا افزایش آن برای شما رژیم تغذیه ای مناسب تجویز می نماید. البته توجه داشته باشید که در سونوگرافی مقداری خطا وجود خواهد داشت. بنابراین تفاوت های بسیار کم جدول رشد و نتیجه سونوگرافی نادیده گرفته می شود.

جدول وزن جنین

مطالب مرتبط با مقاله جدول وزن جنین در هفته های مختلف بارداری :

  1. وزن جنین در سونوگرافی
  2. وزن طبیعی جنین در دوران بارداری چقدر است
  3. مرکز سونوگرافی خوب
  4. بهترین سونوگرافی تهران
  5. سونوگرافی خانم در مرکز تهران
  6. رژیم غذایی مناسب برای دوران بارداری
  7. آیا ورزش در دوران بارداری ضرر دارد؟
  8. چه ورزش هایی برای بارداری ضرر دارد

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله جدول وزن جنین در هفته های مختلف بارداری ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله جدول وزن جنین در هفته های مختلف بارداری :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله جدول وزن جنین در هفته های مختلف بارداری می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *