رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی

رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی

رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی فردی است که وظیفه آن بررسی فیلم های رادیولوژی و تبدیل آن ها به عکس های تخصصی تر مانند ام آر آی و سی تی اسکن است. به طور کلی رادیولوژیست به پزشک کمک می نماید تا وضعیت بیمار را دقیق تر بررسی نموده و با مشاهده عکس ها بتواند مشکل بیمار را تشخیص دهد.

وظیفه رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی

  1. تکنسین رادیولوژی فردی است که به بیمار کمک می نماید تا بتواند در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. سپس دستگاه را با توجه به وضعیت قرارگیری بیمار تنظیم نموده و سعی می کند تصاویر دقیق تر و بهترین تهیه نماید. سپس عکس های گرفته شده توسط دستگاه را به فایل های دیجیتالی تبدیل می نماید.
  2. متخصص رادیولوژی به خوبی قادر به تفسیر عکس های رادیولوژی می باشد. به همین دلیل می تواند تمامی فیلم های ساده، ام آر آی و سی تی اسکن را به درستی تفسیر نماید و مشکل بیمار را تشخیص دهد. اما تکنسین رادیولوژی تنها قادر به تهیه تصاویر رنگی رادیولوژی از قسمت های مختلف بدن بیمار است. با این وجود هنگام تهیه عکس ها توسط تکنسین، وجود یک متخصص رادیولوژی نیز لازم است.
  3. در برخی از مواقع نیز ممکن است تکنسین رادیولوژی به متخصص رادیولوژی کمک نموده و در طول عکس برداری، از بافت مشکوک بدن بیمار نمونه برداری نیز انجام شود. این نمونه برداری معمولا به درخواست پزشک معالج انجام می شود. از طرفی متخصص رادیولوژی برای نمونه برداری از سوزن های مخصوص و بی حسی های موضعی در محل مورد نظر استفاده می نماید. تکنسین رادیولوژی در این شرایط به بیمار کمک می نماید تا در وضعیت درست قرار بگیرد و در تنظیم دستگاه و ثبت تصاویر نیز به متخصص رادیولوژی کمک می کند.

نکته: فراموش نکنید که تکنسین رادیولوژی تخصصی در تشخیص بیماری و خواندن تصاویر رادیولوژی ندارد. به همین دلیل از او درخواست نکنید که نتیجه عکس برداری را به شما توضیح دهد.

رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی

مطالب مرتبط با مقاله رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی :

  1. تفاوت رادیوگرافی و رادیولوژی چیست
  2. تفاوت رادیولوژی و سی تی اسکن در چیست
  3. رادیوگرافی پری اپیکال یا تک دندان چیست
  4. هیستروسونوگرافی چیست؟
  5. سونوگرافی اندومتریوز چیست
  6. سونوگرافی کالر داپلر جنین چیست
  7. علت انجام سونوگرافی داپلر در بارداری چیست
  8. سنجش تراکم استخوان برای چیست
  9. آزمایش آرتریت روماتوئید چیست

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله رادیولوژیست تکنسین رادیولوژی می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *