دلایل چسبندگی جفت و انواع آن

دلایل چسبندگی جفت و انواع آن

آشنایی با دلایل چسبندگی جفت و انواع آن به شما کمک می نماید تا بتوانید بروز این مشکل را سریع تر تشخیص داده و برای درمان آن اقدام نمایید. جفت ارگان بسیار مهمی در بارداری است که به تغذیه و رشد جنین کمک می نماید. زمانی که جفت به صورت عمیق به دیواره رحم وصل شده باشد، بیماری چسبندگی جفت رخ داده است. احتمال بروز این مشکل در بانوان باردار 1 به 2500 است. با این وجود بررسی و تشخیص به موقع آن می تواند در بروز بسیاری از مشکلات زایمان جلوگیری نماید.

مهم ترین دلایل چسبندگی جفت و انواع آن

چسبندگی جفت می تواند به دلایل مختلفی بروز پیدا کند. اما در بسیاری از مواقع دلایل اصلی این مشکل قابل تشخیص نمی باشند. با این وجود از مهم ترین عواملی که ممکن است منجر به بروز این مشکل شوند، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • جفت های سرراهی و سزارین از شناخته شده ترین دلایل بروز چسبندگی اکرتا می باشد.
  • به طور کلی زایمان به روش سزارین از مهم ترین دلایلی است که احتمال بروز چسبندگی جفت را افزایش می دهد.
  • در صورتی که جفت پایین تر از جای خود قرار گرفته باشد و دهانه رحم را پوشش داده باشد.
  • انجام جراحی های رحمی نیز از دیگر عوامل موثر در افزایش احتمال چسبندگی جفت هستند.
  • هر چقدر تعداد زایمان های شما بیشتر باشد، احتمال بروز این مشکل نیز افزایش می یابد.
  • در صورتی که سن بانوان در بارداری بالای 35 سال باشد.
  • استعمال دخانیات نیز احتمال بروز این بیماری را افزایش می دهد.
انواع چسبندگی جفت

چسبندگی جفت را می توان به انواع اکرتا، اینکرتا و پرکرتا دسته بندی نمود. که اکرتا رایج ترین نوع این مشکل است.

  • اکرتا: در این چسبندگی جفت عمیقا به دیواره رحم وصل شده اما به عضلات رحم نفوذ نکرده است.
  • اینکرتا: در نوع اینکرتا جفت به دیواره و عضله رحم نفوذ کرده است.
  • پرکرتا: احتمال این نوع چسبندگی حداکثر 5 درصد است. که جفت علاوه بر دیواره و عضله رحم، به عضله عضو دیگری از بدن مانند مثانه نیز وصل شده است.

دلایل چسبندگی جفت و انواع آن

مطالب مرتبط با مقاله دلایل چسبندگی جفت و انواع آن :

  1. تشخیص چسبندگی جفت با سونوگرافی
  2. سونوگرافی داپلر برای چسبندگی جفت
  3. بهترین زمان برای تشخیص چسبندگی جفت
  4. محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) چیست؟
  5. حاملگی مولار یا پوچ چیست؟
  6. اختلال رحم دو شاخه یعنی چی؟
  7. علائم حاملگی خارج رحمی چیست
  8. ارتباط طول دهانه رحم با سن حاملگی
  9. چسبندگی رحم (سندرم آشرمن) چیست

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله دلایل چسبندگی جفت و انواع آن ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله دلایل چسبندگی جفت و انواع آن :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله دلایل چسبندگی جفت و انواع آن می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *