آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است

آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است

آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است؟ این سوال جز یکی از پر بسامدترین سوال های خانم های باردار و خانواده های آن ها می باشد که به هنگام انجام سونوگرافی جنین به دفعات از پزشک معالج و یا سونوگرافیست پرسیده می شود. اگر شما هم دغدغه خطرات احتمالی انجام سونوگرافی متعدد برای جنین را دارید ، به شما توصیه می نمایم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.

انجام سونوگرافی یکی از روش های بسیار مهم در دوران بارداری است، که می تواند سلامت جنین را کنترل نماید. معمولا ماهانه بانوان باردار سونوگرافی می شوند. به همین دلیل یکی از موضوعاتی که موجب نگرانی مادران شده این است که آیا انجام سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است یا خیر؟ با توجه به این موضوع که انجام سونوگرافی یکی از مهم ترین و دقیق ترین روش های مرسوم به منظور بررسی وضعیت سلامتی جنین است. انجام به موقع و به اندازه از این روش تصویربرداری از جنین، معمولا خطری برای جنین و مادر ندارد. با ما در ادامه مقاله آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است همراه باشید.

آسیب های سونوگرافی زیاد برای جنین

با توجه به تحقیقات انجام شده در رابطه با سونوگرافی های لازم در دوران بارداری، مشخص شده که این سونوگرافی ها هیچ گونه آسیبی به جنین نمی رسانند. زیرا هیچ ارتباطی میان نقص های مادرزادی و سونوگرافی مشاهده نشده است. بنابراین این روش کاملا ایمن و بی خطر است. سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی نیز هیچ گونه خطری برای جنین ندارند. از طرفی می توانند با دقت و در مدت زمان کمتری از زوایای مختلف، از جنین عکس بگیرند. همچنین این فراصوت نگاری ها می توانند در تشخیص مشکلات خاص نیز به پزشک کمک نماید.

انجام سونوگرافی بارداری به چه دلیلی ضروری است؟

سونوگرافی در دوران بارداری به منظور بررسی موارد زیر انجام می شود. به همین دلیل در صورتی که پزشک بخواهد موارد زیر را بررسی نماید، نیاز به انجام سونوگرافی است.

  • سونوگرافی برای تشخیص دو قلویی و یا چند قلویی بارداری
  • بررسی و اطمینان از وضعیت سلامتی جنین
  • انجام سونو به منظور تعیین جنسیت جنین
  • بررسی نوع حاملگی، زیرا در برخی مواقع ممکن است بارداری خارج از رحم رخ داده باشد. در این صورت باید هر چه سریع تر برای سقط اقدام نمود.
  • اطلاع پیدا کردن از وضعیت جنین و جفت آن

آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است

مطالب مرتبط با مقاله آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است :

  1. بهترین زمان برای تشخیص چسبندگی جفت
  2. آیا کشیدن دندان در بارداری خطرناک است؟
  3. پولیپ رحم چیست و چگونه درمان میشود؟
  4. محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) چیست؟
  5. آبله مرغان چه خطراتی برای زنان باردار دارد؟
  6. تاریخ دقیق زایمان چگونه مشخص می شود
  7. علائم اولیه بارداری و راه‌ های تشخیص بارداری
  8. وزن طبیعی جنین در دوران بارداری چقدر است
  9. سندرم تخمدان پلی‌کیستیک چگونه باعث ناباروری می‌شود

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

8 دیدگاه ها

  • مجید, 29 شهریور, 1401 @ 1:09 ب.ظ پاسخ

    کاملا مقاله ناقص هست تو همه موارد مضراتی داره ولی نه زیاد ولی اگه دستگاه ایرادی داشته باشه یا متصدی حرفه ای نباشه و نکات لازم را رعایت نکنه کاملا مضر هست که متاسفانه معمولا اشاره نمیکنن

    • کلینیک تابناک, 6 آذر, 1401 @ 9:04 ق.ظ پاسخ

      سلام مجید عزیز
      نظر شما جهت اطلاع سایر بازیدکنندگان این مقاله از سایت منتشر می گردد. ممنون از اظهار نظرتون
      با آرزوی سلامتی و شادکامی

  • ریحان, 12 اردیبهشت, 1402 @ 9:00 ب.ظ پاسخ

    سلام و عرض احترام
    باید خدمتتون عرض کنم که اتفاقا سونوگورافی روی جنینی خیلی اثر داره و ضمن نکته ای که خودتون هم عرض کردید که سونو ایجاد گرما میکنه، اگر عدد بتا پایین ۲۰۰۰ باشه و مادر در اوایل بارداری باشه و نطفه هنوز ضعیف باشه، منجر به سقط میشه.
    این نکته ای هست که متأسفانه متأسفانه حتی اغلب از پزشکان زنانی که بنده دیدم و خیلی هم نامی و معروف هم هستند ،از اون غافل هستند. بنده تا به حال افراد خییییلی زیادی دیم که در ابتدای بارداری مراجعه به پزشک کردن و سونو شدن و همگی تاکید دارن که بلا فاصله پس از خروج از مطب یا تا هنگام رسیدن به منزل دچار سقط شدن؛
    بنده این مطلب رو به تایید دو پزشک بسیار حاذق بیان میکنم، که به دلیل گرمای زیادی که توسط سونوگرافی کیسه ی جنین رو فرا میگیره و حسابی داغ میشه ، درنتيجه باعث تحلیل رفتن اون وپایین اومدنش میشه.
    لطفا، خواهشا ، تمنا دارم که این مطلب بسیار مهم رو در سایتتون بگذارید تا حتی اگر شده یک نفر با خوندنش ، مراقبت کنه و مانع سقط حتی شده یک جنین بشه. چون منی که خودم اوایل به همین دلیل سقط داشتم ، و حالا سه ساله که چشم انتظار یک فرزندم، میفهمم چقدر دردنکا هست برای یک مادر که بفهمه میتونسته فرزندی داشته باشه ولی بخاطر عدم مراقبت و توجه به ظرائف اون رو از دست داده…😔
    ممنون از شما و سایت خوبتون🪷

    • کلینیک تابناک, 11 مرداد, 1402 @ 4:19 ق.ظ پاسخ

      سلام ریحان عزیز
      ممنون از این که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

  • مرتضی, 23 خرداد, 1402 @ 8:33 ق.ظ پاسخ

    بر خلاف ادعاهای موجود مبنی بر بی ضرر بودن امواج سونوگرافی شواهد نشان میدهد، منجر به داغ شدن کبد، زردی نوزاد و بیش فعالی میشود . همچنین ممکن است به نسوج نرم مغز جنین آسیب بزند ، لذا از سونو های بی مورد مثل تشخیص جنسیت، غربالگری و … خصوصا در ماه های اول خودداری کنید

    امواج سونوگرافی باعث می شود حدت و رقت خون زیاد شود و احتمال سقط جنین در بانوانی که مستعد آن هستند را بالا ببرد . هر چه بیشتر سونوگرافی بروید احتمال و شدت زردی نوزاد بالا می رود.

    امروزه تمامی مواردی که باعث بشه درآمد پزشکان به خطر بیفته رو بیان نمیکنند و انگ علمی نبودن بهش میچسبونند که هیچ مقاله ی علمی چنین چیزی رو ننوشته ! در جواب به این حرف باید بگم که معلومه که هیچ مقاله ی علمی که درآمد این صنعت رو کم کنه رو نمیزارند چاپ بشه و حتی دانشمندان شیر پاک خورده ای که تحقیق می کنند و میان مقالاتشون رو چاپ کنند هم تهدید و تبعید میشند پس توقع مقاله علمی که بیاد صنعت پزشکی رو زیر سوال ببره رو نداشته باشید

    • کلینیک تابناک, 11 مرداد, 1402 @ 4:14 ق.ظ پاسخ

      سلام مرتضی عزیز
      از این که نظر خود را با ما در میان گذاشتید سپاسگزاریم
      شاد و سر زنده باشید.

  • مرضیه, 15 اسفند, 1402 @ 10:34 ق.ظ پاسخ

    حتی اگه ضرر هم نداشته باشه سونوگرافی الکی نرین خواهشن.
    مثلا برای مشخص شدن تشکیل قلب جنین صبر کنید 8 هفته کامل بشه و بعد برید، چون زودتر میرید بعد میبینید جنین داخل کیسه نیست، مجبورید دوباره برید و این خودش استرس میاره و استرس هم برای بارداری خطرناکه

    • کلینیک تابناک, 16 اسفند, 1402 @ 10:10 ق.ظ پاسخ

      درود، ممنون از این که نظر خودتان را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *