چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند

چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند

ماموگرافی چیست؟ چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند؟ فواید و مضرات ماموگرافی چیست؟ سن مناسب برای انجام ماموگرافی چقدر است؟ چه زمانی برای ماموگرافی مناسب است؟ کدام زنان باید ماموگرافی سینه انجام دهند؟ نحوه انجام ماموگرافی چگونه است؟ چرا خانم ها باید ماموگرافی کنند؟ عوارض ماموگرافی زیر 40 سال چیست؟ ماموگرافی کجا خوبه؟ ماموگرافی بهتر است یا سونوگرافی؟ و …

سوالاتی هستند که در این مقاله از سایت مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک ( کلینیک فوق پیشرفته تصویربرداری پزشکی ) ما قصد داریم به آنها پاسخ دهیم تا ابهاماتی را که احیانا برای شما به وجود آمده را به نحو مطلوبی برطرف نماییم. در صورتی که پاسخ سوالات شما در میان مطالب مطرح شده در این مقاله نبود می توانید از طریق تماس با بخش پذیرش کلینیک تابناک اقدام به مشاوره تلفنی با پزشکان این مرکز نمایید و پاسخ سوالات خود را مستقیما از متخصصان کلینیک ما دریافت نمایید.

ماموگرافی چیست؟

تصویربرداری از سینه ( پستان ) به کمک اشعه ایکس به منظور تشخیص زود هنگام سرطان سینه و توده های غیر قبل لمس را ماموگرافی می نامند.

چرا باید ماموگرافی انجام داد؟

برای تشخیص توده در ناحیه سینه

جهت پیگیری پیشرفت توده‌ها یا بی‌نظمی‌ها

به منظور پیگیری ماموگرافی غیر طبیعی قبلی

چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند؟

زنان بالای 40 سال باید هر یک تا دو سال یکبار این تصویربرداری پزشکی را انجام دهند.

زنان بالای 35 سال در صورت سابقه فامیلی سرطان سینه، باید هر سال این تصویربرداری را انجام دهند.

زنانی که سابقه یک سینه درگیر با سرطان داشته اند باید سالانه این تصویربرداری پزشکی را انجام دهند.

برای تشخیص ماهیت توده های نا مشخص ناحیه سینه ممکن است پزشک درخواست انجام ماموگرافی را بدهد.

در صورت بروز درد شدید، جوش ،خارش و التهاب در سینه یا نوک سینه،تورفتگی بافت سینه،بافت متورم و ضخیم در سینه،ترشحات خونی، آبکی و یا صورتی از نوک سینه به صورت خود بخود و نه با فشار نیاز به انجام ماموگرافی می باشد.

نحوه انجام ماموگرافی چگونه است؟

شما باید لباس مخصوص تصویربرداری را به تن نمایید.

رادیولوژیست به منظور تصویربرداری یک سینه شما را بر روی صفحه پرتو ایکس مسطح قرار می دهد.

کمپرسور دستگاه، پستان را به پایین فشار می‌دهد تا بافت را صاف نماید.

با ما در ادامه مقاله چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند همراه باشید.

آمادگی لازم برای انجام ماموگرافی چیست؟

در روز تصویربرداری به هیچ عنوان از پودر بدن، کرم، دئودورانت یا لوسیون روی سینه خود استفاده نفرمایید.

به تغییر در رژیم غذایی نیاز نیست و داروهای خود را مطابق معمول میل بفرمایید.

به هنگام تصویربرداری از به همراه داشتن طلا و جواهرات اجتناب نمایید.

در صورت احتمال بارداری حتما پیش از انجام تصویربرداری، رادیولوژیست را در جریان قرار دهید.

ماموگرافی کجا خوبه؟

کلینیک تابناک ( مرکز رادیولوژی و سونوگرافی ) از بهترین مراکز سونوگرافی سینه و زیر بغل و ماموگرافی در تهران می باشد که با بهره مندی از مدرنترین دستگاه های تصویربرداری پزشکی آمادگی دارد خدمات این تصویربرداری پزشکی را تحت نظر پزشکان متخصص و فوق تخصص به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند

مطالب مرتبط با مقاله چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند :

  1. ماموگرافی خوب در تهران
  2. بهترین مرکز انجام ماموگرافی
  3. ماموگرافی در تهران کجا خوبه
  4. آیا ماموگرافی سرطان زا است؟
  5. مراکز ماموگرافی دیجیتال در تهران
  6. مجهزترین مرکز ماموگرافی در تهران
  7. فوق تخصص ماموگرافی و سونوگرافی پستان
  8. تفاوت سونوگرافی پستان و ماموگرافی چیست
  9. آیا در دوره بارداری می توان ماموگرافی انجام داد؟

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله چه کسانی باید ماموگرافی انجام بدهند می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *