عکس رنگی از معده و روده در تهران

عکس رنگی از معده و روده در تهران

بهترین مرکز برای گرفتن عکس رنگی از معده و روده در تهران کجاست ؟ ویژگی های یک مرکز رادیولوژی و سونوگرافی خوب برای انجام این تصویربرداری پزشکی چیست ؟ این تصویربرداری پزشکی چه کاربردی دارد ؟ چه نکاتی را باید پیش از انجام این آزمایش رعایت کرد ؟ انجام آن چقدر زمان می برد ؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به شیوه کاملا کاربردی شما را در جریان شرایط و شیوه های انجام این تصویربرداری پزشکی قرار دهیم.

عکسبرداری از معده و روده

عکس رنگی از معده و روده به کمک اشعه ایکس انجام می‌شود. در این آزمایش نیاز است بیمار قبل از تست محلولی از یک ماده سفید رنگ گچی به نام محلول باریم سولفات را بنوشد. این محلول سبب جذب بهتر اشعه ایکس در نواحی داخلی دستگاه گوارش می‌شود. در نتیجه تصاویری با وضوح بالا خواهیم داشت. پزشکان به کمک این عکسبرداری می‌توانند جزئیات دستگاه گوارش را به راحتی مشاهده کنند.

در عکس رنگی از معده و روده وجود هرگونه التهاب، زخم، انسداد، فتق، تومورها، توده‌های سرطانی و غیر سرطانی و همچنین بیماری رفلاکس معده به مری، بررسی می‌شود. این تصویر برداری توسط پزشک متخصص برای تشخیص مشکلات احتمالی ذکر شده تجویز می‌گردد.

روش های تهیه عکس رنگی از معده و روده

رادیوگرافی رنگی با استفاده از ماده حاجب از گذشته تا به امروز برای شناسایی مشکلات و بیماری‌های دستگاه گوارش توسط پزشکان متخصص تجویز می‌شود. استفاده از محلول باریم سولفات یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای این نوع تصویر برداری است. از این محلول به روش‌های زیر استفاده می‌شود:

  1. روش باریوم سوالومری یا بلعیدن باریوم سولفات که برای تصویربرداری از ناحیه فوقانی دستگاه گوارش شامل مری و معده استفاده می‌شود.
  2. روش باریوم میل که در آن علاوه بر بررسی معده و مری می‌توان ابتدای اثنی عشر را نیز مشاهده کرد.
  3. روش ترانزیت روده که در آن می‌توان با اندازه گیری مدت زمان عبور این ماده از روده‌ها وضعیت سلامت روده کوچک را بررسی کرد.
  4. روش باریوم انما که در آن محلول باریوم به روده بزرگ تنقیه می‌شود و می‌توان وضعیت سلامت روده بزرگ را بررسی نمود.

قبل از انجام این عکسبرداری وجود هر گونه بیماری، مصرف هر نوع دارو، علائمی مثل یبوست و زخم معده باید به پزشک اطلاع داده شود. همچنین قبل از انجام این تست از استعمال دخانیات مثل سیگار اجتناب کنید. روز قبل از عکسبرداری زیر نظر پزشک از ملین‌ها استفاده نمایید. اگر باردار هستید به قسمت پذیرش اطلاع دهید.

در روز تصویر برداری محلول باریم سولفات را طبق روشی که به شما اعلام می‌شود مصرف کنید. همان طور که گفته شد انتخاب این روش به ناحیه مورد نظر در دستگاه گوارش جهت عکسبرداری بستگی دارد.

عکس رنگی از معده و روده

مطالب مرتبط با مقاله عکس رنگی از معده و روده در تهران :

  1. رادیولوژی معده و روده
  2. بهترین مرکز رادیولوژی معده و روده
  3. تشخیص سرطان معده با سونوگرافی در تهران
  4. عکس رنگی از معده و روده
  5. مراکز عکس رنگی معده و روده
  6. معده درد در بارداری نشانه چیست؟
  7. رادیوگرافی ترانزیت روده ها در تهران
  8. تشخیص انسداد روده با سونوگرافی در تهران
  9. عکس روده کوچک و بزرگ

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله عکس رنگی از معده و روده در تهران ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله عکس رنگی از معده و روده در تهران :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله عکس رنگی از معده و روده در تهران می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *