سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود

سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود

سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود؟ برای سنجش تراکم استخوان، تست‌های تراکم استخوان یا تست‌های BMD انجام می‌شود که با اندازه‌گیری بخش کوچکی از یک یا تعداد کمی استخوان، میزان کلسیم و دیگر مواد معدنی در بخشی از استخوان و تراکم آن را سنجیده می‌شود. برای پیشگیری از پوکی استخوان، تست تراکم استخوان در سنین 50 تا 65 سالگی توصیه می‌شود. در خانم‌ها پس از یائسگی نیز تراکم استخوان کم می‌شود و در این موارد نیز تست تراکم استخوان توصیه می‌شود.

سنجش تراکم استخوان یکی از روش‌های مهم برای ارزیابی سلامت استخوان‌ها است. با این روش، میزان تراکم استخوان‌ها اندازه‌گیری می‌شود و در صورتی که تراکم استخوان‌ها کاهش یابد، احتمال شکستگی استخوان‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، سنجش تراکم استخوان، به عنوان یک روش پیشگیری از شکستگی استخوان‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما از چه سنی باید این سنجش انجام شود؟

در ابتدا باید گفت که انجام سنجش تراکم استخوان، بستگی به عوامل مختلفی دارد که عبارتند از: جنسیت، سن، تاریخچه شکستگی، سابقه بیماری‌های استخوانی، مصرف داروهای خاص و سبک زندگی. با توجه به این عوامل، پزشک معالج، تصمیم می‌گیرد که از کدام روش سنجش تراکم استخوان استفاده کند و در چه سنی آن را انجام دهد.

با این حال، به طور کلی، سنجش تراکم استخوان برای افراد بالای 50 سال، بسیار مهم است. در این سنین، خطر شکستگی استخوان‌ها، از جمله شکستگی پا، بازو و کمر، بسیار بالا می‌رود. بنابراین، انجام سنجش تراکم استخوان در این سنین، به عنوان یک روش پیشگیری از شکستگی‌های استخوانی، بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر این، افرادی که در خانواده‌شان شکستگی استخوان رخ داده است، باید از سنجش تراکم استخوان استفاده کنند. همچنین، افرادی که در گذشته شکستگی استخوان داشته‌اند، باید به‌صورت دوره‌ای سنجش تراکم استخوان انجام دهند.

در نهایت، باید گفت که سنجش تراکم استخوان، برای پیشگیری از شکستگی استخوانی بسیار مهم است. بنابراین، افراد بالای 50 سال، خانواده‌هایی که در آن‌ها شکستگی استخوان رخ داده و افرادی که در گذشته شکستگی استخوان داشته‌اند، باید به‌صورت دوره‌ای سنجش تراکم استخوان انجام دهند. البته در موارد دیگر نیز، پزشک معالج، با توجه به عوامل مختلفی، ممکن است تصمیم به انجام سنجش تراکم استخوان در سنین کمتر از 50 سال بگیرد. از این که تا پایان محتوا سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود؟ با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود

مطالب مرتبط با مقاله سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود :

  1. سنجش تراکم استخوان در بارداری
  2. سنجش تراکم استخوان برای چیست
  3. مرکز سنجش تراکم استخوان در تهران
  4. سنجش تراکم استخوان به روش dexa
  5. عوارض سنجش تراکم استخوان چیست
  6. اقدامات قبل از سنجش تراکم استخوان
  7. برای سنجش تراکم استخوان چه باید کرد
  8. سنجش تراکم استخوان در میدان ولیعصر

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله سنجش تراکم استخوان از چه سنی باید انجام شود می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *