تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی

تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی

تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی یکی از بهترین و دقیق ترین روش های تشخیص انحراف ستون فقرات است. اختلالات مادرزادی و همچنین سبک زندگی های امروزی موجب شده تا متاسفانه امروزه بسیاری از افراد دچار مشکلات ستون فقرات شوند. رایوگرافی فول اسپاین می تواند تمامی مشکلات ستون فقرات مانند انحراف اسکولیوز، لوردوز و هیپر کیفوز را با شدت انحرافات مشخص نماید.

نحوه تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی مانند عدم تحرک، نشستن غیر استاندارد، خم کردن گردن به دلیل کار با گوشی و کامپیوتر موجب انحراف ستون فقرات می شوند. رادیولوژی یکی از بهترین روش های تشخیص انواع انحرافات ستون فقرات است. در این روش تصاویر مختلفی از ستون فقرات تهیه می شوند، که نزدیکی غیر طبیعی استخوان ها و مهره های کمر را به یکدیگر مشخص می نمایند. این تصاویر می توانند شدت انحرافات، زائده های استخوانی، گودی کمر و کجی ستون فقرات را نیز برای رادیولوژیست مشخص نمایند.

از مهم ترین مزایای رادیولوژی ستون فقرات، می توان به سرعت و دقت بالای تشخیص انحرافات ستون مهره ها اشاره نمود. همچنین انواع مشکلات ستون فقرات را می توان با کمک این روش بررسی و شدت آن ها را ارزیابی نمود. همچنین پس از جراحی و درمان می توان نتیجه درمان را با کمک این روش ارزیابی نمود. از مهم ترین نکاتی که هنگام استفاده از رادیولوژی برای تشخیص انحرافات ستون فقرات باید به آن ها توجه نمایید، عبارتند از:

  • به هیچ عنوان هنگام رادیوگرافی زیورآلات، موبایل و اشیاء فلزی به همراه نداشته باشید. زیرا این وسایل می توانند منجر به اختلال در ثبت تصاویر شوند.
  • همچنین در صورتی که باردار هستید، حتما پیش از انجام عکس برداری پزشک را مطلع نمایید.
  • هنگام عکس برداری پزشک از شما می خواهد تا در حالت های مختلفی قرار بگیرید. سعی کنید هنگام قرارگیری در حالت مورد نظر، از تکان خوردن اجتناب نمایید. تا تصاویر با وضوح بیشتری ثبت شوند.

تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی

مطالب مرتبط با مقاله تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی :

  1. عکس رادیولوژی ستون فقرات
  2. اسکنوگرام ستون فقرات در تهران
  3. علائم بیماری ستون فقرات چیست
  4. رادیولوژی سراسری از ستون فقرات
  5. عکس رادیولوژی اسکولیوز در تهران
  6. رادیولوژی کمر چگونه انجام می شود
  7. اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات چیست
  8. روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید)
  9. آیا روماتیسم مفصلی باعث مرگ میشود

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *