بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین

بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین

بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین : همان ‌طور که از نام سونوگرافی اسکن و اکوی قلب جنین پیداست در این سونوگرافی پزشک به بررسی دقیق قلب و کارکرد قلب فرزند شما می‌پردازد تا در صورت وجود نارسایی‌ های گوناگون آن را سریعاً تشخیص دهد. توجه نمایید که حدوداً از هر صد جنین یکی از آن‌ها به نارسایی قلبی مبتلا می باشد که این بیماری یکی از شایع ‌ترین و همه ‌گیرترین بیماری ‌هایی است که یک جنین در هنگام تولد ممکن است با آن روبرو شود.

بنابراین حدوداً بین هفته هجدهم و هفته بیست و یکم بارداری انجام سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین در کلینیک تابناک به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین زیر نظر دکتر مجید کاشی توصیه می گردد.

در صورتی که پزشک شما با ناهنجاری ‌های گوناگونی در قلب جنین روبرو شد ممکن است که نیاز به بررسی دقیق ‌تری داشته باشد و برای انجام اکوی قلب جنین شما را به نزد یک متخصص بفرستد. قلب جنین در هفته هجدهم و بیست و یکم بارداری بسیار کوچک می باشد و نیازمند مراقبت های بسیاری است و همچنین ممکن است که این کوچک بودن برای بررسی دقیق مشکلاتی را ایجاد نماید.

توجه نمایید که ممکن است هر مادری هنگامی‌ که متوجه شد او را برای اسکن اکوی قلب جنین نزد پزشک متخصص فرستاده‌اند نگران شود، اما توجه نمایید که این آزمایش‌ ها گاهی ممکن است فقط برای مطمئن شدن انجام شود و در درصد بالایی از موارد هیچ مشکلی در جنین وجود ندارد و به دلیل این‌ که قلب جنین بسیار کوچک می باشد ممکن است پزشک شما متوجه اکوی آن به صورت دقیق نشده باشد.

سونوگرافی آنومالی اسکن و اکوی قلب جنین چیست و چگونه می توانم بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین را پیدا کنیم؟

پیش‌ تر گفتیم که این سونوگرافی برای تشخیص انواع مختلف ناهنجاری‌ ها در قلب جنین انجام می‌شود تا در صورت وجود هرگونه مشکل اقدام به درمان شود. همچنین شاید برای شما جالب باشد که بدانید اولین بار بررسی اکو قلب جنین در سال هزار نهصد و نود و پنج و انجام گرفت و امروز این بررسی بسیار دقیق و پیشرفته می باشد.

این سونوگرافی امروزه قدرت تشخیص بالای هشتاد درصدی دارد که در اکثر مواقع ناهنجاری‌ های موجود در قلب جنین را به ‌خوبی تشخیص می‌دهد و باعث می شود اقدامات مناسب در زمان مناسبی برای جنین انجام شود. البته توجه نمایید که شما حتماً باید برای این آزمایش به بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین مراجعه فرمایید زیرا این سونوگرافی بسیار حساس می باشد.

در اسکن و اکو قلب جنین چه مواردی بررسی می شود؟

هدف از انجام سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین شناخت قلب و بررسی ساختار قلب جنین می‌باشد که شامل موارد گوناگونی مانند تعداد حفره ‌های موجود در غرب، نحوه ساختار حفره‌ ها، محل قلب و زاویه قرارگیری آن در قفسه سینه، دریچه ‌های قلب، سیستم وریدی جنین، رگ‌ های قلبی ریوی جنین، ریتم ضربان قلب جنین و تعداد ضربان قلب جنین و … می باشد.

در سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین باید اکوی استاندارد قلب جنین از چهار جهت و چهار زاویه به صورت مشخص و واضحی بررسی شود تا در صورت وجود هرگونه مشکل سریعاً برطرف شود. درست همانند سونوگرافی ‌های بارداری، سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین نیز از روی شکم مادر انجام می‌شود و همچنین قبل از آن مادر نیاز به انجام کار خاصی ندارد و درست مانند سونوگرافی ‌های قبلی روی تخت دراز می‌کشد و پزشک به بررسی قلب جنین می‌پردازد اما بهتر است که قبل از انجام این کار مادر مثانه خود را خالی کند.

برای انجام سونوگرافی آنومالی اسکن و اکوی قلب جنین به کجا مراجعه کنیم

 در تهران و شهر های دیگر مراکزی که به طور بسیار حرفه‌ای و فوق ‌تخصصی اسکن و اکوی قلب جنین را انجام می‌دهند بسیار محدود می باشد. توجه نمایید که این خدمت در برخی از بیمارستان‌ های دولتی و خصوصی نیز انجام می‌شود و شما باید دقت کافی  را به خرج دهید تا حتماً بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین را برای اسکن قلب جنین خودتان انتخاب نمایید.

پیش ‌تر نیز گفتیم که این سونوگرافی بسیار مهم و حیاتی می باشد و حتماً باید به صورت دقیق و تخصصی انجام شود. توجه نمایید که پزشک مرتبط در انجام این سونوگرافی باید دقت بسیار بالایی داشته باشد تا بتواند به طور دقیق نحوه کارکرد قلب جنین را تشخیص دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل شما را نزد پزشک متخصص بفرستد تا مشکلات شما برطرف شود.

توجه نمایید که بی‌ تجربگی و بی‌ دقتی ممکن است باعث شود که مشکلات موجود در قلب جنین شما تشخیص داده نشوند و در هفته ‌های آتی بارداری برای شما مشکلات بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. پس سعی نمایید که برای انجام این سونوگرافی حتماً به کلینیک فوق تخصصی مراجعه فرمایید.

بهترین زمان برای انجام سونوگرافی آنومالی اکو و اسکن قلب جنین چه زمانی می باشد؟

 در کشور های متفاوت زمان‌بندی ‌های مختلفی برای انجام سونوگرافی اسکن و اکوی قلب جنین وجود دارد. در کشور ما به دلیل این‌ که سقط ‌جنین باید به ‌صورت قانونی و با دلیل مناسب پزشکی انجام گیرد زمان انجام آزمایش اکو قلب جنین با کشور های دیگر متفاوت می باشد و بنابراین به مادران و پزشکان توصیه می شود که حتماً تا قبل از هفته نوزدهم سونوگرافی آنومالی اسکن و اکوی قلب جنین انجام شود تا در صورت وجود هرگونه مشکلی اقدام به سقط قانونی جنین گرفته شود.

در برخی موارد خاص ممکن است که به خواسته پزشک سونوگرافی آنومالی اسکن و اکوکاردیوگرافی قلب جنین در هفته ‌های آتی بارداری نیز تکرار شود. در صورتی ‌که هرگونه مشکلی در جنین وجود داشته باشد قبل از هفته نوزدهم اجازه سقط جنین به پزشک و مادر داده می‌شود.

شایع‌ ترین مشکلاتی که در بررسی اکو قلب جنین تشخیص داده می شود چیست؟

در هنگام انجام این سونوگرافی در بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین در برخی موارد ممکن است که در بین دیواره های آن دو بطن قلب جنین، سوراخ‌ هایی مشاهده شود که اکثر این سوراخ ‌ها در هفته‌ های آتی و در طی بارداری برطرف می‌شود. بسته به این ‌که اندازه سوراخ چقدر می باشد و محل این سوراخ ‌ها کجا می باشد پزشکان می‌توانند تشخیص دهند که آیا در حین بارداری این سوراخ‌ ها بسته خواهند شد یا خیر و یا چه مدت طول خواهد کشید تا این سوراخ‌ ها بسته شوند.

علاوه‌ بر این، با توجه به نحوه قرارگیری این سوراخ ‌ها و اندازه آن‌ ها پزشک فوق ‌تخصص ممکن است که شما را برای بررسی کروموزومی به نزد یک پزشک بفرستد که در این مورد شما نباید نگران باشید. همچنین علاوه بر مشاهده سوراخ بین بطن ‌ها باز بودن دیواره میان دهلیز ها و باز ماندن مجرای شریانی نیز در سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین بررسی می شود.

سونوگرافی اسکن و اکوی قلب جنین تحت چه شرایطی انجام می‌شود؟

این سونوگرافی برای همه خانم ‌های باردار انجام نمی‌شود و تنها در شرایط خاصی که ما در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت انجام می شود. شرایطی مانند بیماری‌ های سابقه‌ای که ممکن است در مادر وجود داشته باشد پزشک را مجبور می‌کند که او را برای بررسی اسکن و اکوی قلب جنین نزدیک پزشک بفرستد. بیماری‌ هایی مانند دیابت و لوپوس جزء این بیماری‌ های خطرناک هستند. همچنین مصرف دارو های گوناگونی توسط مادر در هفته‌ های مختلف بارداری نیز ممکن است پزشک را مجبور نماید و تا بیمار را برای انجام این آزمایش نزد پزشک بفرستد.

همچنین سابقه بیماری‌ های قلبی در پدر و مادر و همچنین وجود مشکلات کروموزومی نیز می تواند یکی دیگر از دلایل انجام سونوگرافی اسکن و اکوی قلب جنین باشد. بالا بودن میزان ان تی در سونوگرافی غربالگری مرحله اولیه و همچنین مشاهده مشکلات مختلفی در جفت و بند ناف و همچنین تک شریانی بودن جنین نیز می تواند یکی دیگر از عوامل انجام این آزمایش باشد. همچنین توجه نمایید که در حاملگی‌ های چند قلویی و دوقلویی نیز پزشک ممکن است که پدر و مادر را مجبور کند که این سونوگرافی را انجام دهند. سابقه بیماری و ناهنجاری های قلبی در فرزند قبلی نیز یکی دیگر از دلایل انجام این سونوگرافی می باشد.

نارسایی دریچه سه‌لتی در جنین چه می باشد؟

یکی از مشکلات بسیار شایعی که در هنگام سونوگرافی آنومالی اسکن و اکوی قلب جنین دیده می شود موج برگشت خون از دریچه قلب جنین می باشد. توجه نمایید اغلب این مشکل با پیشرفت بارداری در هفته ‌های آتی برطرف می‌شود و مشکل زیاد خاصی نمی‌باشد اما در صورتی ‌که جنین این مشکل را داشت باید بررسی های مربوط به این مشکل با دقت بسیار زیادی روی مادر و جنین انجام شود تا مطمئن شویم که هیچ‌گونه مشکلی برای جنین در آینده پیش نخواهد آمد.

همچنین دیدن برگشت خون از دریچه قلب جنین نیازمند بررسی های کروموزومی می باشد تا پزشک مطمئن شود که این جنین دچار سندروم داون نمی‌باشد. توجه نمایید که برخی از افراد ممکن است که اسکن و اکو قلب جنین را با نوار قلب جنین اشتباه بگیرند. توجه نمایید که در نوار قلب جنین تنها تعداد و نظم قلب جنین بررسی می شود در حالی ‌که در اسکن و اکو قلب جنین ساختار کلی جنین مانند دریچه ‌های قلب، دهلیز، حفره ‌های احتمالی موجود در قلب، و همچنین ضربان و نظم قلب بررسی می‌شود که بسیار حیاتی و مهم می باشند.

تا این ‌جا شما متوجه شدید که اسکن و اکوی قلب جنین چه می‌باشد و در چه شرایطی از آن استفاده می‌شود. توجه نمایید که درصورتی‌که غربالگری مرحله اولیه بارداری شما دچار مشکل و یا اشکالات جزئی باشد و یا اگر جزو افرادی که در دسته بیماران خاصی که آن ‌ها را نام بردیم قرار داشته باشید پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که سونوگرافی اسکن و اکوی قلب جنین را انجام دهید.

در برخی از موارد شما ممکن است هیچ کدام از این مشکلات را نداشته باشید اما به دلیل حساسیت بالای پزشک خود، او ممکن است به شما پیشنهاد نماید که این نوع سونوگرافی را انجام دهید. به طور معمول هزینه انجام این سونوگرافی قیمتی حدود سیصد هزار تومن دارد ( این مبلغ ممکن است در زمان رویت شما اعتبار نداشته باشد ) که اصلاً قیمت بالایی نیست و در برابر اطلاعاتی که این روش در اختیار شما قرار می دهد قیمتی کاملاً پایین می باشد.

اگر شما نیز قصد انجام سونوگرافی را در بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به کلینیک تابناک که بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید و بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری بارداری نیز می باشد مراجعه نمایید تا از سلامت خود و جنینتان اطمینان حاصل فرمایید.

توجه نمایید که هیچ چیزی مهم‌ تر از سلامتی شما و جنینتان نمی باشد و اگر می‌خواهید که دوران بارداری بی استرسی را پشت سر بگذارید و در بهترین شرایط و سالم ‌ترین زمان مادر شوید و جنین شما در سلامت کامل به دنیا بیاید حتماً سونوگرافی ‌های مورد نیاز خود را در زمان مورد نیاز خود انجام دهید تا از عدم وجود هرگونه مشکل در خود و جنین تان مطمئن شوید.

بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین

مطالب مرتبط با مقاله بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین :

  1. سونوگرافی آنومالی
  2. سونوگرافی آنومالی اسکن
  3. بهترین زمان سونوگرافی آنومالی
  4. سونوگرافی آنومالی و تعیین جنسیت
  5. بهترین مرکز آنومالی اسکن تهران
  6. قلب جنین کی میزند
  7. علت دیر تشکیل شدن قلب جنین چیست
  8. ضربان قلب نرمال جنین در دوران بارداری

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله بهترین مرکز سونوگرافی آنومالی اسکن و اکو قلب جنین می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *