سونوگرافی هیپ نوزادان

سونوگرافی هیپ نوزادان

سونوگرافی هیپ نوزادان چگونه انجام می شود؟

آیا با این سونوگرافی دررفتگی مادرزادی لگن قابل تشخیص می باشد؟

با ما در این مقاله به منظور آشنایی با سونوگرافی هیپ نوزاد یا بهترین روش تشخیص دررفتگی مادرزادی لگن همراه باشید.

در رفتگی هیپ نوزادان یا دیسپلازی هیپ عارضه ای مادرزادی و بسیار شایع می باشد. شیوع این بیماری در نوزادانی که در شکم مادر به صورت بریچ یا به صورت عرضی قرار می گیرند بیش از سایرین است.

همچنین مواردی همچون دو قلوزایی و سابقه به دنیا آمدن جنین با مشکل در رفتگی هیپ در بستگان نزدیک، شانس به وجود آمدن این عارضه را در وی بالا می برد.

پس از به دنیا آمدن نوزاد، معاینه جهت اطمینان از سلامت مفصل هیپ وی توسط پزشک متخصص انجام می گیرد. درصورتیکه در این معاینات ضن در رفتگی هیپ مادرزادی وجود داشته باشد، سونوگرافی هیپ نوزادان تجویز می شود.

آمادگی برای سونوگرافی هیپ نوزادان

سونوگرافی هیپ نوزادان معمولاً احتیاجی به آمادگی خاصی ندارد و در هر زمانی قابل انجام می باشد.

نحوه انجام سونوگرافی هیپ نوزادان

در این پروسه با کمک پروپ سونوگرافی از حفره های مفصل هیپ و سر فمول تصویر برداری انجام می گیرد. در این سونوگرافی مفصل های لگن مورد بررسی قرار گرفته و زوایای آن ترسیم می شود.
در سونوگرافی هیپ نوزادان عمق حفره مورد نظر بررسی شده و اطلاعاتی در مورد مقاومت برای نگهداری مفصل مربوطه به پزشک متخصص ارائه می نماید.

در صورتیکه این حفره از عمق مناسبی برخوردار بود و سر فمول در جای خود به درستی واقع شده بود، وضعیت هیپ طبیعی گزارش می شود. در غیر این صورت با توجه به جداول استاندارد موجود در سونوگرافی و زوایایی که در این پروسه به دست آمده اند، کمبود عمق حفره استخوان برآورد می شود.

در صورتیکه مقدار کمبود این حفره قابل ترمیم باشد، پزشک متخصص اجازه ترمیم و رشد طبیعی را به استخوان ها می دهد تا در با گذشت زمان اندازه حفره به مقدار مورد نظر نزدیک شود. در صورت لزوم وی قرار دادن پارچه تنظیف را در لای پای نوزاد تجویز می نماید. استفاده از پوشک های سایز بزرگ تر نیز در برخی موارد کارساز خواهد بود.

این کار به بازتر شدن پای نوزاد کمک کرده و ممکن است به عمیق تر شدن حفره مورد نظر بیانجامد. در موارد بسیار شدید که حفره استابولوم کاملاً کم عمق بوده و سر فمول از آن خارج شده باشد، ممکن است نیاز به جراحی برای بر گرداندن این عضو به سر جای خودش باشد.

بهترین زمان برای انجام سونوگرافی هیپ نوزادان

نکته مهم آنکه این بررسی ها می بایست یک الی دو ماه پس از تولد انجام گیرد تا از عوارض جانبی این مشکل جلوگیری به عمل آید و درمان های تخصصی بر روی نوزاد انجام پذیرد.

کودک مبتلا به در رفتگی مادرزادی هیپ، در هنگام شروع به راه رفتن دچار لنگش می شود. ولی دیگر برای درمان های پزشکی کمی دیر به نظر می رسد. زیرا با افزایش سن فرد احتما جواب گرفتن با درمان های سرپایی به شدت کاهش می یابد.

سونوگرافی هیپ نوزادان بهتر است در ماه های اولیه پس از تولد انجام گیرد. لذا شما می توانید برای انجام این پروسه به سونوگرافی خوب در تهران مراجعه نمایید.

سونوگرافی هیپ نوزادان

مطالب مرتبط با مقاله سونوگرافی هیپ نوزادان :

  1. سونوگرافی شکم و لگن در تهران
  2. مرکز سونوگرافی خوب
  3. رادیولوژی و سونوگرافی
  4. بهترین سونوگرافی تهران
  5. آمادگی قبل از انجام سونوگرافی
  6. عوارض سونوگرافی در دوران بارداری
  7. دلیل پر کردن مثانه پیش از سونوگرافی
  8. احتمال تشخیص اشتباه در سونوگرافی
  9. تشخیص سقط جنین با سونوگرافی امکان پذیر؟

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله سونوگرافی هیپ نوزادان ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله سونوگرافی هیپ نوزادان :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله سونوگرافی هیپ نوزادان می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *