سونوگرافی داپلر تیروئید

سونوگرافی داپلر تیروئید

آیا به دنبال راهی برای اطمینان از سلامتی تیروئید خود می باشید؟ آیا با عوارض مشکلات تیروئیدی آشنا هستید؟ با ما در این مقاله به منظور آشنایی با سونوگرافی داپلر تیروئید همراه باشید. تیروئید غده ای پروانه ای شکل و کوچک است که در پشت گلو شما قرار گرفته است. این غده هورمون تیروئید را ترشح کرده و آنرا در رگ های فرد جاری می سازد. این هورمون متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن را تنظیم می نماید.

این هورمون در بدن بسیاری از فعالیت های ارگان ها را کنترل می نماید. این فعالیت ها شامل کند یا سریع شدن سوخت و ساز بدن و یا ضربان قلب می شود.

بیماری هایی که به واسطه تیروئید گریبانگیر شخص می شوند، به دلیل کم کاری و یا پرکاری تیروئید می باشد. همچنین این غده بدن نیز همانند سایر ارگان های بدن می تواند گرفتار سلول های سرطانی شود. بسته به نوع کارکرد تیروئید و در صورتیکه این هورمون به خوبی کار نکند، می تواند عوارضی همچون خستگی یا بی قراری و کم خوابی، افزایش وزن و یا کاهش شدید وزن در فرد بروز کند.

طبق آمار های به دست آمده، زنان بیش از مردان به مشکلات تیروئیدی دچار می شوند. شانس ابتلا به این بیماری ها در بانوان زمان بارداری و یائسگی بیش تر می شود. لذا زمانیکه مادر در دوران بارداری به مشکلات تیروئیدی دچار شود، می تواند موجب آسیب جدی به جنین گردد.

سونوگرافی داپلر تیروئید ابزاری برای شناسایی بدخیمی های موجود در غده تیروئید می باشد. این سونوگرافی پیشرفته به پزشکان کمک می نماید تا پیش از وقوع بیماری جدی مانند سرطان و بدخیم شدن غدد بدن، با کشف عارضه از وقوع آن پیشگیری نمایند.

سونوگرافی رنگی تیروئید یکی از حساس ترین و دقیق ترین سونوگرافی ها بوده و به کشف انواع بیماری های غده تیروئید کمک می کند. به منظور تکمیل این سونوگرافی، آزمایش تیروئید توصیه می گردد.

ندول های تیروئید معمولاً خوش خیم بوده و می توان با انجام آزمایش های دقیق تر از سلامتی کامل فرد اطمینان حاصل نمود.

نکات مهم در انجام سونوگرافی داپلر تیروئید

سونوگرافی داپلر تیروئید یکی از معتبر ترین سونوگرافی های موجود برای تشخیص مشکلات تیروئیدی می باشد. لذا بهتر است در هنگام انجام این پروسه به منظور افزایش دقت آن موارد ذیل را رعایت نمایید:

  • زمان انجام سونوگرافی از صحبت کردن پرهیز نمایید.
  • بهتر است زمان انجام سونوگرافی برگه آزمایش پیشین خود را به همراه داشته باشید.
  • پیش از شروع سونوگرافی، اجسام حاوی فلز را همچون گردنبند و گیره سر از خود دور نمایید.

تشخیص مشکلات تیروئیدی

تشخیص تیروئید به دلیل تشابه علائم آن با سایر بیماری ها بسیار دشوار می باشد. لذا هنگامیکه به پزشک متخصص مراجعه می نمایید، در ابتدا به منظور کشف مشکلات تیروئیدی برای شما آزمایشات ذیل تجویز می نماید:

  • آزمایش خون
  • سونگرافی داپلر تیروئید
  • تست باز جذب ید رادیواکتیو
  • اسکن تیروئید
  • بیوپسی تیروئید

تأثیر مشکلات تیروئیدی بر روی زنان

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، زنان بیش از مردان در معرض بیماری های تیروئیدی قرار دارند. از هر هشت زن حداقال یک زن به مشکلات تیروئیدی دچار می شود. مشکلات تیروئیدی در زنان می تواند منجر به موارد ذیل گردد:

  • ایجاد مشکل در نظم دوران قائدگی

یکی از کارکردهای تیروئید، کمک به حفظ نظم دوران قائدگی می باشد. کمبود و یا ازدیاد ترشح هورمون تیروئید می تواند منجر به اختلال در نظم قائدگی و یا کاهش و افزایش غیر معمول خونریزی شود. همچنین کم کاری و یا پر کاری تیروئید می تواند منجر به توقف سیکل قائدگی برای چندین ماه و یا بیش تر شود. وضعیتی که در اصطلاح پزشکی به آن آمنوره می گویند.

در صورتیکه سیستم ایمنی بدن شما دلیل بیماری های تیروئیدی باشد، سایر غدد بدن شامل تخمدان ها نیز ممکن است تحت تأثیر این عارضه قرار گرفته و منجر به قائدگی زودرس شود.

  • ناباروری

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره گردید، علائم تیروئید دارای نقص می تواند منجر به اختلال در نظم قائدگی شده و بر روی قدرت بارداری بانوان تأثیر منفی بگذارد.

  • مشکلاتی در حین بارداری

مشکلات تیروئیدی در طول بارداری می تواند موجب آسیب به سلامت مادر و نوزاد شود.

سونوگرافی داپلر تیروئید یکی از دقیق ترین روش ها برای تشخیص ندول تیروئید بوده و در سونوگرافی های خوب در تهران قابل انجام می باشد.

سونوگرافی داپلر تیروئید

مطالب مرتبط با مقاله سونوگرافی داپلر تیروئید :

  1. علائم تیروئید
  2. مراکز نمونه برداری تیروئید تهران
  3. فوق تخصص نمونه برداری از تیروئید
  4. گره های تیروئید یا ندول سالید چیست
  5. بهترین مرکز نمونه برداری تیروئید تهران
  6. چه زمانی سونوگرافی تیروئید لازم است
  7. بهترین مرکز سونوگرافی تیروئید در تهران
  8. کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست
  9. سونوگرافی تیروئید و پاراتیروئید چگونه است

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله سونوگرافی داپلر تیروئید ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله سونوگرافی داپلر تیروئید :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله سونوگرافی داپلر تیروئید می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *