سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت چگونه انجام می شود؟

این آزمایش تا چه حد دقیق می باشد؟

با ما در این مقاله به منظور آشنایی با اولتراسوند تعیین جنسیت همراه باشید.

جنسیت جنین، کنجکاوی والدین را تا حد زیادی بر می انگیزد. هر چند که سلامتی جنین اولین و مهم ترین موضوع برای هر پدر و مادر می باشد، ولی برخی از والدین هزینه زیادی را برای تعیین جنسیت فرزندشان به آنچه مد نظرشان هست پرداخت می نمایند. از این رو سونوگرافی تعیین جنسیت برای این قشر از اهمیت بیش تری برخوردار می باشد.

والدین معمولاً پس از مشخص شدن جنسیت فرزند خود، برای به دنیا آمدن وی برنامه ریزی می کنند. تا آنجایی که کلیه وسایل وی را خریداری کرده و برای فرزند خود اسمی شایسته نیز انتخاب می نمایند. مادرها معمولاً پس از تعیین جنسیت فرزند خود ارتباطشان را با وی شروع می کنند. حال زمانی را در نظر بگیرید که سونوگرافی انجام شده از دقت کافی برخوردار نبوده و با انجام سونوگرافی های بعدی جنسیت جنین تغییر نماید. والدین دچار سردرگمی شده و اضطرابشان دوراز ذهن نمی باشد.

بارداری یکی از دوران سخت و مهم در زندگی هر خانومی می باشد. این دوران می بایست به دور از هر استرس و اضطرابی طی شود. در نتیجه انتخاب یک سونوگرافی معتبر و دقیق برای انجام سونوگرافی تعیین جنسیت می تواند تا حد زیادی از استرس و اضطراب والدین بکاهد.

تعیین جنسیت در دوران بارداری معمولاً به دو روش بررسی آمینوسنتز و سونوگرافی انجام می گیرد. در روش دوم پزشک رادیولوژیست پس از انجام سونوگرافی دقیق و مانیتور شدن تصاویر جنین، اقدام به تعیین جنسیت جنین می نماید. جنست جنین از هفته دوازدهم بارداری به صورت دقیق قابل تشخیص می باشد. این تعیین جنسیت معمولاً در طول انجام تست ان تی قابل انجام می باشد. متخصص رادیولوژی در این تست علاوه بر آنکه غربالگری را انجام می دهد، به مشخص کردن جنسیت جنین نیز اقدام می نماید.

احتمال خطا در سونوگرافی تعیین جنسیت

در اولتراسوند تعیین جنسیت همانند هر نوع آزمایش دیگری که انجام می پذیرد، احتمال بروز خطا وجود دارد. سن جنین و سن مادر دو فاکتور مهم و تأثیر گذار در افزایش دقت این آزمایش می باشند. در ماه های اول و تعیین جنسیتی که در طول آزمایش ان تی انجام می شود، ممکن است با کمی خطا روی دهد. لذا هر چه سن جنین بیش تر شده و اندام های وی بیش تر رشد نمایند، احتمال خطا در سونوگرافی تعیین جنسیت جنین کم تر شده و اندام های وی با وضوح بیش تری نمایان می شوند. بنابراین بهترین زمان برای انجام سونوگرافی دقیق مشخص کردن، هفته شانزدهم بارداری به بعد می باشد.

سونوگرافی آنومالی در سه ماهه دوم بارداری انجام می شود. این سونوگرافی شاید بهترین زمان برای تعیین جنسیت جنین شما باشد.

عواملی که در دقت اولتراسوند تعیین جنسیت تأثیر گذار می باشند

مطمئناً هدف شما از مراجعه به بهترین سونوگرافی در تهران، تعیین دقیق جنسیت فرزندتان می باشد. لذا عواملی وجود دارند که می توانند در افزایش کیفیت و دقت این آزمایش تأثیر گذار باشند:

  • مهارت اپراتور و متخصص رادیولوژی
  • دستگاه ها و تکنیک های به روز
  • نحوه قرار گرفتن جنین در شکم مادر
  • قرار گرفتن بند ناف
  • وزن بالای مادر و تجمع چربی در شکم وی

سونوگرافی تعیین جنسیت در اغلب موارد برای بسیاری از والدین از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. همچنین گفتنی است سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی که در ماه های بعدی انجام می گیرند از دقت بیش تری برخوردار می باشند. لذا شما می توانید جهت انجام سونوگرافی دقیق به کلینیک های سونوگرافی معتبر مراجعه نمایید.

سونوگرافی تعیین جنسیت

مطالب مرتبط با مقاله سونوگرافی تعیین جنسیت :

  1. تعیین دقیق جنسیت جنین
  2. سونوگرافی تعیین جنسیت در تهران
  3. سونوگرافی بارداری تعیین جنسیت در تهران
  4. سونوگرافی آنومالی و تعیین جنسیت
  5. تعیین دقیق جنسیت جنین با سونوگرافی
  6. تعیین جنسیت جنین از هفته هفتم بارداری
  7. آیا سونوگرافی زیاد برای جنین خطرناک است
  8. دانستنی های سونوگرافی های دوران بارداری
  9. اولین سونوگرافی بارداری چگونه انجام میشود

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله سونوگرافی تعیین جنسیت ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله سونوگرافی تعیین جنسیت :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله سونوگرافی تعیین جنسیت می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *