رادیولوژی ستون فقرات

رادیولوژی ستون فقرات

رادیولوژی ستون فقرات چه کاربردهایی دارد؟

چگونه می توان برای تصویربرداری از ستون فقرات مهیا شد؟

برای اطلاع از مزایا و نحوه انجام رادیولوژی ستون فقرات، با ما در این مقاله همراه باشید.

تصویربرداری ستون فقرات به کمک اشعه ایکس و دستگاه های استاندارد انجام پذیر می باشد. این اشعه که می تواند از بسیاری اشیاء از جمله بافت بدن انسان عبور نماید، تصاویر دقیقی را از ستون فقرات بدن شما به دست می دهد. لذا اشعه ایکس از برخی ارگان های بدن همچون استخوان ها قابل عبور نبوده و در داخل آنها بلوکه می شود. با بلوکه شدن اشعه ایکس در داخل بدن، تصاویر پر واضحی تهیه می شود.

ارگان هایی نیز همانند عضلات و پوست که تا حد زیادی اشعه ایکس را از خود عبور می دهند، به صورت حاله هایی در تصاویر رادیولوژی نمایان می شوند. تصاویر رادیولوژی معمولاً به صورت سیاه و سفید قابل تهیه می باشند.

از رادیولوژی ستون فقرات معمولاً برای تشخیص جراحات، شکستگی ها و یا ناهنجاری های این ناحیه استفاده می شود. عوارض و یا بیماری هایی که قابل تشخیص به کمک تصویربرداری ستون فقرات می باشند، شامل:

  • شکستگی در ستون فقرات
  • عفونت های این ناحیه
  • در رفتگی ها
  • تومورها
  • بیماری های دیسک
  • اسکولیوز

انواع رادیولوژی ستون فقرات

به دلیل آنکه ستون فقرات به چهار بخش عمده تقسیم بندی می شود، به منظور تهیه تصاویر دقیق تر، رادیولوژی این نواحی را نیز به چهار بخش عمده تقسیم می نمایند:

  • رادیوگرافی ستون فقرات گردنی
  • رادیوگرافی ستون فقرات توراسیک
  • رادیوگرافی ستون فقرات کمری
  • رادیوگرافی ساکروم

آمادگی پیش از انجام رادیولوژی ستون فقرات

در هنگام مراجعه برای ویزیت ستون فقرات، پزشک خود را از باردار بودنتان مطلع نمایید. ممکن است بارداری و رادیولوژی با هم در تداخل باشند. لذا این نکته را در نظر بگیرید که برای بیش تر افراد رادیولوژی کاملاً بی ضرر بوده و برای سایرین نیز منافع آن از عوارض جانبی احتمالی بسیار بیش تر می باشد.

در صورتیکه انجام تصویربرداری ستون فقرات برای مادران ضروری تشخیص داده شود، می توان از پیشبندهای سربی که در تصویر برداری OPG نیز استفاده می گردد، بر روی شکم مادران استفاده نمود. همانند سایر تصویر برداری هایی که به کمک اشعه ایکس انجام می گیرد، شما می بایست تمامی زینت آلات خود را همچون ساعت، گلسر، گردنبد و .. را پیش از انجام این پروسه در بیاورید. بهتر است پیش از انجام رادیولوژی لباس های خود را نیز با پوشش مخصوصی تعویض نمایید.

تصویربرداری ستون فقرات چگونه انجام می شود؟

رادیولوژی ستون فقرات معمولاً ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به طول انجامیده و تنها توسط اپراتور متخصص قابل اجرا می باشد. در طول انجام رادیوگرافی به منظور افزایش وضوح تصویر، از شما در خواست می شود تا پایان پروسه به صورت ساکن دراز بکشید.

تصویربرداری ستون فقرات به منظور بررسی و یا تشخیص ناهنجاری ها و بیماری های ستون فقرات تهیه می شود. شما می توانید به منظور انجام رادیولوژی ستون فقرات به مرکز تصویر برداری خوب در تهران مراجعه نمایید.

رادیولوژی ستون فقرات

مطالب مرتبط با مقاله رادیولوژی ستون فقرات :

  1. مرکز سونوگرافی خوب
  2. رادیولوژی و سونوگرافی
  3. عکس رادیولوژی ستون فقرات
  4. اسکنوگرام ستون فقرات در تهران
  5. علائم بیماری ستون فقرات چیست
  6. رادیولوژی سراسری از ستون فقرات
  7. عکس رادیولوژی اسکولیوز در تهران
  8. اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات چیست
  9. تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیولوژی

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله رادیولوژی ستون فقرات ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله رادیولوژی ستون فقرات :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله رادیولوژی ستون فقرات می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *