جواب سونوگرافی سینه

جواب سونوگرافی سینه

تشریح جواب سونوگرافی سینه ؟ بهترین زمان برای سونوگرافی سینه چه زمانی است ؟  آیا سونوگرافی بهترین روش تشخیص سرطان پستان است ؟ آیا سونوگرافی در روند درمان سرطان پستان تاثیر گذار است ؟  اگر شماهم پاسخ سوالات مطرح شده را نمی دانید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید . در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی تابناک انجام ماموگرافی و سونوگرافی  به صورت تخصصی و دقیق انجام می شود . سونوگرافی سینه یک آزمایش تصویربرداری است که با استفاده از امواج صوتی  انجام می شود .

سرطان سینه

از آنجا که تماس طولانی  مدت با استروژن  سبب افزایش  خطر سطران  پستان می شود  کاربرد طولانی  مدت  هورمون تراپی هم با افزایش  خطر سرطان  پستان همراه است .  نکته مهم این است که  در صورت مصرف استروژن به تنهایی ، احتمال  سرطان پستان کمتر  از هنگامی است  که استروژن و پروزسترون  هر دو با هم  مصرف می شوند .  بعد از ۵ سال  هورمون درمانی  سرطان مهاجم  پستان افزایش چشمگیری  داشت .

در زنان با سابقه  هیسترکتومی ،خطر  سرطان پستان  بعد از ۷ سال  مصرف  استروژن تنها  ،افزایش  نیافته بود . هورمون درمانی در زنان  با سابقه  سرطان  پستان ممنوع بوده  و در افراد  با ریسک بالا  پس از ارزیابی  فواید  و خطرات مجاز است .

انجام غربالگری  با ماموگرافی سالانه  در زنان بالای  ۵۰ سال  خطر مرگ و میر  ناشی  از سرطان پستان را  کاهش  می دهد .  همچنین انجام خود آزمایی ماهاهه پستان  به بیمار توصیه می شود .

در طی سونوگرافی سینه  با کمک یک مبدل ،امواج صوتی  به داخل اندام ها  و ناحیه مورد نظر ارسال می شود  و این امواج در  زمان برگشت خروجی را تولید می کنند که در مانیتور قابل نمایش هستند . در صورتی که متخصص رادیولوژیست متوجه موردی مشکوک شود برای بررسی های بیشتر ،ماموگرافی برای فرد تجویز می گردد. با ما در ادامه مقاله جواب سونوگرافی سینه همراه باشید.

سونوگرافی ممکن است استفاده شود اگر:

بافت به خوصی در پستان وجود داشته باشد که  ماموگرام قادر به دیدن آن نباشد

فرد باردار باشد  و برای ایمن بودن جنین  سونوگرافی تجویز شود

سن فرد  کمتر از ۲۵ سال باشد

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی همچنین ممکن است از سونوگرافی برای بررسی گره های لنفاوی اطراف استفاده کند.

سونوگرافی سینه نیاز به آمادگی خاصی دارد ؟

خوشبختانه برای انجام سونوگرافی محدودیت و اقدامات خاصی لازم نیست . توصیه می شود قبل از سونوگرافی سینه استحمام کنید و ناحیه مورد نظر کاملا تمیز باشد .

استفاده از  هرگونه اسپری خوشبو کننده  قبل از  سونوگرافی  مجاز نمی باشد و ممکن است در روند کار اختلال ایجاد کند

تا جای ممکن از لباس های راحت و گشاد استفاده کنید .

با ما در ادامه مقاله جواب سونوگرافی سینه همراه باشید.

چه اتفاقی در طول سونوگرافی پستان رخ می دهد؟

ممکن است سونوگرافی پستان را به صورت سرپایی یا بخشی از اقامت خود در بیمارستان داشته باشید. روش انجام آزمایش ممکن است بسته به شرایط بیمار متفاوت باشد.

پس از اولتراسوند پستان، هیچ مراقبت خاصی نیاز نیست. تنها ممکن است بسته به شرایط خاص بیمار  متخصص رادیولوژیست دستورالعمل خاصی را ارائه دهد .

جواب سونوگرافی سینه

مطالب مرتبط با مقاله جواب سونوگرافی سینه :

  1. علائم سرطان سینه بدخیم
  2. مركز سونوگرافي سينه در تهران
  3. علائم سرطان سينه در زنان چیست
  4. علائم سرطان سینه در مردان چیست
  5. سونوگرافی سینه و زیر بغل در تهران
  6. چگونه سرطان سينه را تشخيص دهيم
  7. تفاوت کیست با سرطان سینه چیست؟
  8. بیوپسی پستان برای تشخیص سرطان سینه
  9. نمونه برداری از توده پستانی چیست و چطور انجام می شود؟

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله جواب سونوگرافی سینه ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله جواب سونوگرافی سینه :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله جواب سونوگرافی سینه می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

1 دیدگاه

  • رحیم, 27 آذر, 1400 @ 11:00 ق.ظ پاسخ

    باسلام سنوگرافی سینه راست دادم درجواب امده وجود یک توده استروژن وبه بافتهای عمیق سینه هیچ اسیبی نرسانده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *