سونوگرافی ترانس واژینال

سونوگرافی ترانس واژینال

آیا با کاربردهای سونوگرافی ترانس واژینال آشنایی دارید؟ آیا می دانستید سونوگرافی ترانس واژینال یکی از آزمایش های دوران بارداری به حساب می آید؟ با ما در این مقاله به منظور آشنایی با اولتراسوند ترانس واژینال همراه باشید. در تست ترانس واژینال، اشعه فراصوت اولتراسوند به ارگان های داخلی بدن شما تابانده شده و تصویر واضحی را به دست می دهد. این آزمایش به درمانگر شما کمک می کند تا برای واکنش های غیر طبیعی بدن شما علت مناسبی پیدا نماید.

سونوگرافی ترانس واژینال در لغت به معنای اشعه اولتراسوندی است که در داخل واژن تابیده می شود. این اشعه حدود دو تا سه اینچ به داخل واژن تابیده شده و تصویر واضحی را به دست می دهد.

در سونوگرافی ترانس واژینال چه اندام هایی مورد بررسی قرار می گیرند؟

سونوگرافی واژینال یا سونوگرافی داخل واژن یک تست غیر تهاجمی بوده و به پزشکان کمک می نماید تا داخل آلت تناسلی بانوان را تحت بررسی قرار دهند. در این سونوگرافی از اندام هایی همچون رحم، تخمدان، دهانه رحم، لوله های فالوپ و واژن تصویر برداری صورت می گیرد.

چه زمانی سونوگرافی ترانس واژینال انجام می شود؟

سونوگرافی ترانس واژینال به دلایل متعددی برای بیماران تجویز می گردد. در ذیل به برخی از این عوامل می پردازیم:

  1. تست های شکمی به منظور بررسی تغییرات غیر طبیعی رحم
  2. خونریزی های غیر معمول واژن
  3. درد در ناحیه رحم
  4. بارداری های خارج رحمی ( زمانی که بارداری در جایی به غیر از داخل رحم مثلاً بر روی لوله های رحمی صورت می گیرد)
  5. ناباروری
  6. بررسی وجود یا عدم وجود فیبروم ها و کیست تخمدان
  7. تآیید کارایی روش IUD

این تست ممکن است در زمان بارداری نیز اتفاق بیافتد. درمانگر شما ممکن است به دلایل زیر انجام این تست را برای شما تجویز نماید:

  1. بررسی ضربان قلب جنین
  2. بررسی دهانه رحم به منظور یافتن هرگونه مشکل که منجر به زایمان سخت و بارداری خارج از رحم گردد.
  3. تست جنین برای یافتن هرگونه مشکل و حرکات غیر طبیعی
  4. پیدا کردن علت خونریزی های دوران ۰بارداری
  5. شناخت علت سقط جنین
  6. یافتن علت و جلوگیری از زایمان زودرس

چطور برای سونوگرافی ترانس واژینال آماده شویم؟

در برخی موارد اولتراسوند ترانس واژینال احتیاج به اندکی آمادگی های قبل از انجام تست دارد. زمانیکه وارد مرکز سونوگرافی شدید، ابتدا می بایست لباس های خود را با روپوش مخصوصی که به شما داده می شود تعویض نمایید.

بسته به هدف انجام آزمایش و توصیه های تصویربردار، مثانه شما می بایست پر یا خالی باشد. مثانه پر کمک می کند تا تصویر واضح تری از ارگان های داخلی بدنتان به دست آید.

در صورتیکه لازم باشد مثانه شما برای انجام آزمایش پر می باشد، می بایست یک ساعت پیش از انجام آزمایش مقدار زیادی آب میل نمایید.

اگر در دوران قاعدگی خود به سر می برید و از پد یا تامپون استفاده کرده اید، قبل از شروع سونوگرافی واژینال حتماً آن را خارج نمایید.

در طول انجام سونوگرافی ترانس واژینال چه اتفاقی می افتد؟

پیش از انجام سونوگرافی، پزشک از شما می خواهد تا بر روی تختی که پیش تر برای شما مهیا گردیده است دراز بکشید. شما بر روی پشت خود دراز کشیده و پاها را در داخل شکم جمع می نمایید.

پزشک نازل دستگاه را به وسیله کاور کاندوم مانند و ژل لوبریکانت پوشانده و داخل واژن می نماید. پیش از انجام آزمایش مطمئن شوید که بدن شما به لاتکس حساسیت نداشته باشد و این موضوع را با اپراتور در میان گذارید.

سونوگرافی ترانس واژینال

مطالب مرتبط با مقاله سونوگرافی ترانس واژینال :

  1. مرکز سونوگرافی خوب
  2. رادیولوژی و سونوگرافی
  3. بهترین سونوگرافی تهران
  4. آمادگی قبل از انجام سونوگرافی
  5. احتمال تشخیص اشتباه در سونوگرافی
  6. آیا سونوگرافی باعث سقط میشود
  7. سونوگرافی واژینال توسط دکتر خانم
  8. بهترین مرکز سونوگرافی واژینال در تهران
  9. مراکز سونوگرافی واژینال توسط خانم در مرکز تهران

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله سونوگرافی ترانس واژینال ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله سونوگرافی ترانس واژینال :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله سونوگرافی ترانس واژینال می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *