تشخیص سرطان پروستات

تشخیص سرطان پروستات

آیا در ادرار خود خون مشاهده کردید؟ آیا نگران ابتلا به سرطان پروستات هستید؟ آیا می دانستید سومین سرطان کشنده در ایران، سرطان پروستات است؟ با ما در این مقاله به منظور آشنایی با روش های تشخیص سرطان پروستات همراه باشید. تمام مردان غده پروستات دارند و از وقتی جنسیت جنین مشخص می شود این غده آرام آرام شروع به رشد می کند. پروستات غده ایست که در زمان جوانی بخشی از مایع حمل کننده نطفه را تشکیل می دهد .

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان است و از طریق تاثیر هورمون مردانه تستوسترون روی سلول های پروستات ایجاد می شود. این بیماری باعث افزایش طول عمر سلول های پروستات می شود که این موضوع باعث ایجاد سرطان پروستات می گردد .

سرطان پروستات سرطانی است که معمولاً موجب کاهش طول عمر بیمار نمی شود و به همین دلیل به ندرت در مراحل اولیه از ناحیه پروستات خارج می شود و به همین دلیل عمل جراحی در مراحل اولیه و برداشتن پروستات درمان قطعی خواهد بود .

علت سرطان پروستات

پروستات ممکن است به دلایل مختلفی از جمله:

  1. سن بالا
  2. سابقه خانوادگی در این بیماری
  3. نژاد

روی دهد.

تشخیص سرطان پروستات

سرطان پروستات را باید زود تشخیص دهیم. تشخیص آن هم به آن صورت است که مردان بالای ۴۵ و ۵۰ سال که به پزشک مراجعه می کنند آزمایش PSA را که خیلی به تشخیص سرطان پروستات کمک می کند را انجام دهند.

وقتی پزشک بیمار را معاینه می کند ، آزمایش خون می دهد و در صورتی که پزشک متوجه شود که تست PSA آن مشکوک می باشد نمونه برداری را انجام می دهد و در نتیجه آن تشخیص سرطان پروستات داده می شود.

یکی از روش ها نیز سونوگرافی ترانس رکتال می باشد. در رابطه با این بیماری تشخیص زودرس آن اهمیت دارد و باید خیلی سریع آن را تشخیص داد.

درمان سرطان پروستات

اگر بیماری خوش خیم پروستات باشد می توان آن را با درمان های دارویی درمان کرد، درمان هایی که جریان ادرار را بهتر می کند یا درمان هایی که باعث می شود که هورمون مردانه که عامل بزرگ شدن غده پروستات است ، کنترل شود و اثر گذاری آن کاهش پیدا کند اما اگر بیماری به صورتی باشد که به درمان های دارویی جواب ندهد ، ادرارش چند بار بند بیاید یا ادرار پس زده باشد و کلیه در معرض خطر باشد ممکن است از روش های جراحی برای درمان آن استفاده شود.

اگر تشخیص سرطان پروستات بد خیم داده شود در این صورت باید کل پروستات را با جراحی درآورده یا اشعه درمانی کنیم .

اگر بیماری پیشرفته باشد و در غدد لنفاوی یا استخوان ها پخش شده باشد آن موقع ممکن است درمان قطعی نداشته باشد و فقط با کنترل هرمون مردانه بتوانیم بیماری را ساکت و آرام نگه داریم.

عوارض عمل کردن غده پروستات

در موارد خوش خیم که داخل پروستات را خالی کرده و پوسته آن را باقی می گذاریم تنها عارضه آن است که درهنگام رابطه جنسی مایعی که نطفه را به بیرون حمل می کند بیرون نیاید بلکه برگردد و از مثانه خارج شود .

در موارد بد خیم که پوسته وهسته پروستات را برمی داریم ممکن است اوایل کمی در کنترل ادرار ضعیف باشند یا اختلالات توانایی جنسی پیدا کنند.

استفاده زیاد از گوشت قرمز و عدم استفاده از یک رژیم غذایی سالم و سبک می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد.

تشخیص سرطان پروستات

مطالب مرتبط با مقاله تشخیص سرطان پروستات :

  1. سونوگرافی کالر داپلر بیضه
  2. سونوگرافی بیضه و پروستات در تهران
  3. مرکز سونوگرافی خوب
  4. رادیولوژی و سونوگرافی
  5. بهترین سونوگرافی تهران
  6. آمادگی قبل از انجام سونوگرافی
  7. دلیل پر کردن مثانه پیش از سونوگرافی
  8. احتمال تشخیص اشتباه در سونوگرافی
  9. سونوگرافی شکم و لگن مردان در تهران

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک :

کلینیک تابناک بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی شهر تهران در زمینه انجام آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد. کلیه تصویربرداری ها پزشکی مراجعه کنندگان گرامی در این مجموعه با دستگاه های پیشرفته و مدرن که کیفیت آنها به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد، زیر نظر پزشک متخصص و فوق تخصص صورت می پذیرد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز با اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای پایه و تکمیلی طرف قرارداد می باشد. بنابراین خیال شما عزیزان می تواند بایت تعرفه های اخذ شده و کیفیت نتایج آزمایشات و تصویربرداری ها صورت پذیرفته در این کلینیک، تا حدود بسیار زیادی راحت باشد. از این که تا اینجا با مطالعه مقاله تشخیص سرطان پروستات ما را دنبال نمودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

معرفی برخی از خدمات کلینیک تابناک :

مرکز تصویربرداری پزشکی فوق پیشرفته تابناک آمادگی دارد تا انواع خدمات رادیولوژی و سونوگرافی مرتبط با آزمایشات دوران بارداری مشتمل بر کلیه سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی دوران بارداری، تعیین NT ، NB و آنومالی اسکن، تعیین جنسیت با دقت بالای ۹۰ درصد، مانیتورینگ NST ،غربالگری اول و دوم جنین، ماموگرافی و نمونه برداری و بیوپسی از سینه و پستان، سنجش تراکم استخوان و تعیین ریسک شکستگی استخوان، کلیه تصویربرداری های مرتبط با آزمایشات تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و معمولی)، اکوکاردیوگرافی قلب جنین، تصویربرداری از ستون فقرات، رادیوگرافی OPG، عکس دندان و … را بالاترین سطح از کیفیت خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی ارائه نماید.

سلب مسئولیت از مقاله تشخیص سرطان پروستات :

در تولید محتوا این مقاله حداکثر تلاش و دقت صورت پذیرفته تا اطلاعات صحیح و قابل استناد به منظور رفع دغدغه های ذهنی و کسب اطلاعات بیشتر خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه شود. با این وجود ممکن است برداشت اشتباه شما از یکی از جملات یا پاراگراف های این متن موجب آسیب های روحی و جسمی به شما شود.

لذا پیشنهاد می شود صرف مطالعه این مقاله یا هر نوشته دیگر پزشکی در فضای مجازی ملاک تصمیم گیری و اقدام شما قرار نگیرد و در مواردی که امکان تشخیص درست را ندارید از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرید. همچنین شما می توانید درباره مسائل مورد ابهام مطرح گشته در این مقاله، نظرات و سوالات خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت امکان یکی از پزشکان کلینیک پاسخگو شما باشند.

راه های ارتباط و تماس با کلینیک تابناک :

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک در ایران ، تهران ، بلوار کشاورز ، نرسیده به میدان ولیعصر ، ابتدای خیابان برادران مظفر ، پلاک 143 واقع شده است. این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 20 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات رسانی به شما مراجعه کنندگان گرامی برای انجام انواع آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی می باشد.

همچنین شایان ذکر است این مرکز در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امکان خدمات رسانی به شما سروران گرامی را دارا نمی باشد و برای اطمینان خاطر از زمان های آزاد برای انجام آزمایشات و تصویربرداری هایتان، رزرو وقت و همچنین برقراری ارتباط تلفنی با پزشکان کلنیک به منظور پرسش سوالاتتان درباره ابهامات موجود در متن مقاله تشخیص سرطان پروستات می توانید در تمام ایام هفته با شماره های 88800404-021 و 88891112-021 بخش پذیرش کلینیک تابناک تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *